خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

باراش های بسیار خوبی در روز های اخیر در گلستان داشتیم/کشاورزان مناطق جنوبی استان اقدام به کشت کلزا و گندم کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۲۷

معاون بهبود تولید گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در روز های اخیر بارندگی بسیار خوبی در مناطق جنوبی گلستان داشتیم که کشاورزان هر چه زودتر اقدام به کشت گندم، جو و کلزا کنند.

محمد رضا عباسی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: بارندگی در روزهای اخیر در مناطق جنوبی استان در شهرستان بندرگز، کردکوی، گرگان، علی آباد، آزادشهر و رامیان داشتیم که بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: با این بارش های داشتیم رطوبت زمین در این مناطق بسیار خوب است و کشاورزان در اولین فرصت اقدام به کشت کلزا، گندم و جو کنند وطی روز های آینده هم بارندگی بسیار خوبی در استان داریم.

عباسی بیان کرد:  طبق پیش بینی های هواشناسی تا پایان آذرماه بارش های مناسبی نخواهیم داشت و کشاورزان استان با سیستم آبیاری تحت فشار دارند انجام دهند.

وی گفت: در مناطق جنوبی استان تا پایان سال بارش مناسب نداریم کشاورزان این مناطق مزارع خود را آبیاری و محصولات خود را کشت کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود که ۳۷۵ هزار تن گندم، حدود ۵۰ هزار تن جو در مناطق شور استان،  حدود ۵۰ هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شود که امیدواریم بارندگی های بسیار موثری در استان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی از رخدادهای جوی است که سبب خسارات زیادی در بخش کشاورزی شده وبرخی کشاورزان در زمین‌های اجاره‌ای محصولات کشت می کنند و متاسفانه این خشکسالی‌ها خسارت کمر شکنی به آنها وارد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز