خبرگزاری کار ایران

موج بارشی از غرب هرمزگان وارد شد/ پیش بینی بارش پراکنده در هرمزگان از روز شنبه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۹۹۷

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ساعات صبح امروز، با ورود موج بارشی از غرب استان، وقوع رگبار باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد در استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرضیه سی سی پور، با بیان اینکه با توجه به احتمال تقویت فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط، رخداد تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق محتمل خواهد بود، اظهار کرد: در نقاطی که شرایط بارشی مهیا نیست افزایش لحظه‌ای سرعت باد و خیزش گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی صورت پذیرد، تصریح کرد: از روز شنبه تا اواسط هفته شرایط برای بارش پراکنده در برخی نقاط استان بویژه مناطق ساحلی مهیا خواهد بود.

سی سی پور تصریح کرد: طی امروز در مناطق دریایی نیز با توجه به وجود ابرناکی و احتمال رگبار باران و رعدوبرق، وقوع تند باد لحظه‌ای بویژه در تنگه هرمز و خلیج فارس محتمل خواهد بود؛ لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از لحاظ دمایی در این مدت کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر احتمال وقوع تندباد لحظه ای، از ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد جنوب غربی_ شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد و از روز شنبه نیز وزش این بادها با سرعت بیشتر در کلیه مناطق دریایی استان ادامه خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز