خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد کشور:

یک میلیون 200 هزار حامی در طرح محسنین مشارکت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۰۸

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: در طرح محسنین یک میلیون و 200 هزار حامی مشارکت دارند و از 412 هزار یتیم حمایت می‌کنند و در سال گذشته 2 هزار و 700 میلیارد توکان از طریق آن‌ها جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حبیب الله آسوده در همایش ملی علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در روستای شید اصفهان برگزار شد، گفت: باتوجه به اهمیت زکات و تاکیدات رهبری بر این موضوع اقدامات مختلف ترویجی و معرفتی در استان‌های کشور انجام می‌شود و سعی داریم با امور مختلف به جریان سازی در سطوح شهرستان‌ها اقدام کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: در مقابل شبهه‌هایی که درباره مصارف زکات و فطریه مطرح می‌شود ما اطمینان می‌دهیم که زکات‌هایی که پرداخت می‌شود در مواد تعریف شده در همان شهر و روستایی که پرداخت شده مصرف می‌شود و در سال جاری یک‌هزار و 720 میلیارد تومان در این زمینه جمع آوری شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 11 هزار میلیارد تومان در کمیته امداد جمع آوری شد که 5 هزار و 500 میلیارد آن از کمک‌های مردمی و باقی آن هم از محل مراکز نیکوکاری بود؛ همچنین 480 میلیارد تومان صدقه هم از صندوق صدقات سطح کشور جمع آوری شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 2 میلیون و 250 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و یک میلیون و 400 هزار نفر حامی به آن‌ها کمک می‌کنند.

دشمن جامعیت دینی را هدف قرار داده است

قائم مقام کمیته امداد کشور هم در این مراسم گفت: زکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیاز داریم اهمیت احکام الهی و نتایج کم توجهی به احکام دینی برای عموم مردم تبیین شود.

مصطفی خاکسار ادامه داد: 80 زکاتی که جمع آوری می‌شود برای محرومان و 20 درصد هم برای امور عام المنفعه در مناطق محروم هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال کم رنگ کردم باورهای دینی است و اگر امروز بازی سوخته‌ای به نام حجاب اجباری را مطرح کرده، جامعیت دینی را هدف قرا  داده، این موضوع یک مغلطه است؛ چرا که نمی‌توان مسلمان بود اما بخش یاز احکام دینی از جمله حجاب، نماز، روزه یا زکات را مورد توجه قرار نداد.

این مسئول ادامه داد: با عمل و رفتار یکسان می‌توان به سعادت رسید و لازمه دینداری واقعی نگاه همه جانبه به دین است؛ در رابطه با زکات هم جامعیت دینی عمل به آن را مورد توجه قرار داده که نتیجه‌های مختلفی در دنیا و آخریت به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز