خبرگزاری کار ایران

محدودیت های نابینایی مانعی برای شکوفایی استعداد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۱۱۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه محدودیت‌های نابینایی مانعی برای شکوفایی استعداد نیست گفت: برنامه های متعددی در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان با هدف افزایش سطح استقلال و کیفیت زندگی افراد دارای آسیب بینایی اجرا می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، در ویژه برنامه «تجلی اندیشه‌های بینا» بزرگداشت شاعر روشن دل «روح‌القدس همدانی» به مناسبت روز عصای سفید، هدف از راه اندازی کتابخانه روشندلان را در راستای کمک به کشف استعدادهای آنها و نشان دادن به جامعه برشمرد و اظهار داشت: بینادلان در حوزه ادبیات، آموزه‌های دینی و علمی می‌توانند بدرخشند.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی همدان دارای بخش نابینایان و کم بینایان است که به بینادلان خدمات ارائه می‌دهد تصریح کرد: محدودیت‌هایی که بر اثر معلولیت ایجاد می‌شود، مانع از انجام کار نیست و هدف توانبخشی و توان‌افزایی مددجویان است.

وی افزود: افراد بینا بسیاری از ویژگی‌های بینادلان را ندارند زیرا دیدن و درک کردن بسیاری از مسائل نیاز به چشم دل دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از خانواده‌های بینادلان خواست به مشارکت اجتماعی این قشر از جامعه که سرشار از توانایی هستند کمک کنند.

زارعی تصریح کرد: از همه افرادی که در حوزه تولید کتاب گویا برای بخش نابینایان و خدمات داوطلبانه‌ای همراه ما هستند در هفته کتاب قدردانی خواهد شد.

وی افزود: مرحوم ابوالحسن روح‌القدس نمایانگران توانایی بینادلان و شعر و آثار او تسلی خاطر و آرام جان شنونده و خواننده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه خدمات روح‌القدس به فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی قابل قدردانی است اظهار داشت: امروز با بزرگداشت این شاعر بزرگ به دنبال ارج نهادن به بینادلان هستیم و تمام تلاش ما برای افزایش خدمات به این قشر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز