خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری سرخس خبر داد:

تردد روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی سرخس/ تزریق درآمدهای چند میلیاردی ترانزیتی به شهرداری و دهیاری ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۸۵۷

سرپرست فرمانداری سرخس از تردد روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از پایانه مرزی سرخس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن نوری زاده با اشاره به دستاوردهای عضویت ایران در گروه شانگ‌های گفت: عضویت ایران در این گروه توانست در همین مدت کوتاه دستاورد بزرگ بین المللی برای کشور ایجاد کند که بخشی از آن در شهرستان سرخس و بعنوان دروازه ورود به آسیای میانه در حوزه حمل نقل و تجارت رقم خورد. به گونه ای که ورود کامیونها ایرانی بدون تعویض کشنده به کشور ترکمنستان آزاد و هم اکنون روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی سرخس به دوسوی مرز جابجا می شوند.

سرپرست فرمانداری سرخس با تاکید بر موقعیت استراتژیکی شهرستان که سرپنجه اجرایی درحوزه حمل نقل ریلی وجاده ای  به کشورهای آسیای میانه وچین است افزود: طی  یکماهه اخیر و براساس توافقات و شرایط جنگ اوکراین شاهد عبور دومین قطار تجاری روسیه از این پایانه مرزی به شبکه ریلی کشور بودیم که تاکنون بالغ بر میلیونها تن کالا به مقصد بندر عباس ‌و سپس هند هدایت شد.

وی در ادامه با اشاره به درآمدهای حاصله از عوارض گمرکی که در بخش حمل نقل وترانزیت از این پایانه مرزی کسب می شوداظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته و برای اولین بار در راستای مسئولیت های اجتماعی از درآمدهای تجاری گمرک وپایانه مرزی یک سبد سه تاچهار میلیارد تومانی از درآمدهای ترانزیتی که ماهانه تداوم خواهد داشت بزودی به حساب شهرداری ها ودهیاری ها سطح شهرستان تزریق می شود.

نوری زاده در پایان تصریح کرد: از آنجا که هرچه مقررات وقوانین دست پا گیر ترددکامیون ها از مبادی گمرک وپایانه ‌مرزی آسان تر وسریعتر انجام گیرد می تواند موجب افزایش تردد تعداد کامیون ها و به تبع آن سبد درآمدی شهرستان  شود، در اقدامی جهادی و بانظارت و مدیریت ریسک تشریفات گمرکی را به سمتی هدایت کردیم تا توقف کامیون ها کوتاهتر وتردد افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز