خبرگزاری کار ایران

سومین قطار ترانزیتی از روسیه وارد بندرعباس شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۴۹

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: سومین قطار ترانزیتی حامل کودپتاس از روسیه وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمید گوگوچانی در تشریح این خبر، عنوان کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری نیز ۲ قطار دیگر به ترتیب با ۳۷ و ۳۹ واگن، حامل کودپتاس از روسیه وارد بندرعباس شده است.

وی افزود: در مجموع یک میلیون تُن کودپتاس به مقصد هندوستان از ایستگاه سولین کامز روسیه بارگیری شده و به سمت ایران در حال حرکت است.

گوگوچانی بیان کرد: این قطارها پس از حرکت از روسیه از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان عبور کرده و با طی مسیری به طول سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر به مرز سرخس در ایران رسیده و پس از آن نیز حدود یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر از سرخس تا بندرعباس را طی می کنند.

مدیرکل راه آهن هرمزگان اظهار کرد: با همکاری بسیار خوب گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان، مراحل حمل با کشتی به مقصد هندوستان نیز در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

گوگوچانی اضافه کرد: درآمد حمل بار ترانزیتی در شبکه ریلی چهار برابر حمل بار معمولی و داخلی است و این درآمد ملی به صورت ارزی است که از اهمیت بیشتری برای کشور برخودار است.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر درآمد نقدی ارزی، این موضوع جایگاه راهبردی ایران و استان هرمزگان در اقتصاد کریدور شمال جنوب را نیز نشان داده و تثبیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز