خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات پزشکی و رفاهی به زائران اربعین در موکب‌های فار‌س

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۶۸۰

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: ۵ ایستگاه سلامت در استان فارس آماده خدمات درمانی وپزشکی به زائران اربعین است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ پاسدار حسن عبدالله زاده اظهار داشت: با توجه به خیل مشتاقان پیاده روی اربعین حسینی در استان از راه اندازی موکب در شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان، کوه‌چنار، نورآباد و شهر شیراز خبر داد.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: همچنین موکب‌هایی در خروجی استان منتهی به جاده بوشهر _ شیراز، جاده فسا_ شیراز، مرودشت به شیراز و ... آماده پذیرایی از زائران ایرانی خصوصاً زائران خارجی از کشور پاکستان است.

او با بیان اینکه زائران ایرانی که احتیاج به استراحت و یا در صورت خرابی خودرو در شهر شیراز نیاز به اسکان موقت دارند، افزود: در امامزاده اسماعیل شهرستان فسا و خروجی‌های شهر شیراز نیز زائران خارجی اسکان داده می‌شوند.

سرهنگ عبدالله زاده با تصریح بر اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی و دولتی جهت زوار خارجی از ورود به استان فارس تا خروج از استان داده شده است، تصریح کرد: خادمان موکب‌ها خدماتی همچون اطعام، اسکان و خدمات پزشکی به ائران اربعین ارائه می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطر نشان کرد: ۵ ایستگاه سلامت در فارس آماده خدمات درمانی وپزشکی به زائران اربعین است.

سرهنگ محمد ابراهیمی‌فرد، معاون سلامت سپاه فجر فارس نیز گفت: شش سال متوالی است که اورژانس ١٠ تخته ویژه مردان و ١٠ تخته ویژه خواهران در موکب احمد بن موسی(ع) راه‌اندازی می‌شود.

او ارائه خدمات سرپایی، نوار قلب، سرم تراپی و ...را از جمله خدمات این مرکز ذکر و خاطرنشان کرد: از هفتم شهریورماه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده‌ایم وتا کنون بیمارهای زیادی ویزیت شده‌اند.

معاون سلامت سپاه فجر فارس ادامه داد: بروز مسمومیت ناشی از مواد غذایی، کوفتگی و تاول زدگی پاها و گرمازدگی بر اثر پیاده روی بیشتری دلیل مراجعه زوار به این مرکز بوده است.

ابراهیمی‌فرد به زوار توصیه کرد که راهپیمایی را در شب انجام دهند تا دچار گرمازدگی نشوند و همچنین غذا را از جای مطمئن دریافت کنند.

امکانات رفاهی ویژه همه کمیته‌ها  در دستور  کار بود

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمد بن موسی(ع) نیز در جمع خبرنگاران گفت:  نیاز بود که امکانات رفاهی ویژه همه کمیته‌ها ذیل این کمیته تامین و در دستور کار قرار بگیرد.

محمد عاشوری با بیان اینکه توسط ٥ دستگاه تریلی همه امکانات مورد نیاز از ١١ شهریورماه به محل موکب انتقال داده شد، خاطرنشان کرد: از ٢٩ مرداد ماه هم گروه تاسیسات با عزیمت به شهر کربلا شروع به اقدامات زیرساختی کرد.

عاشوری با بیان اینکه زیرساختها شامل ٤ چادر اسلکتی بزرگ و چند چادر کوچک به ظرفیت اسکان ٧ هزار نفر، گفت: هم‌اینک زیر ساخت‌ها از جمله چادرها، سرویس ها‌ بهداشتی، حمام و ...آماده شده است.

او همچنین از آمادگی همه کمیته‌ها برای خدمات رسانی به زائران خبر داد و گفت: اصلی ترین کار کمیته پشتیبانی طبخ غذا بین زائران است که از ١٨ شهریور با ظرفیت طبخ روزانه سه هزار پرس غذا آغاز شده است.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمد بن موسی(ع) عنوان کرد: ۵۰ نفر در بخش آشپزخانه این کمیته فعالیت می‌کنند تا ٢٧ شهریورماه ارائه خدمات آنها ادامه دارد.

مسئول اورژانس بهداری موکب احمد بن موسی(ع) نیز گفت: خدمات پیش بیمارستانی سطح دو با همکاری تیم سی پی آر در صورت نیاز به زائران در این موکب ارائه می‌شود.

مصطفی جمشیدی  با بیان اینکه این اورژانس به عنوان اورژانس مرکزی کربلا معرفی شده، گفت: این افتخار را داریم که در موکب احمد بن موسی(ع) خدمات به دیگر موکب‌های ایرانی و خارجی را هم انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین داروهای تخصصی و عمومی در این موکب به زائران نیازمند دریافت دارو، داده می‌شود.

٤٠ نفر از پزشکان و پرستاران مجرب در موکب مستقر شدند

فرخ بهارلویی، پزشک مسئول درمانگاه موکب احمد بن موسی(ع) نیز گفت: این موکب یکی از موکب‌هایی است که همه ساله از سوی استان فارس برای خدمت رسانی به زوار در کربلا مستقر می‌شود.

او با بیان اینکه بهداری موکب نیز هر ساله فعال می‌شود، افزود: امسال ٤٠ نفر از پزشکان و پرستاران مجرب در این موکب مستقر شده‌اند.

بهارلویی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که در کنار امام حسین(ع) به تبلیغ شاهچراغ(ع) هم بپردازیم، عنوان کرد:متخصص داخلی، جراح عمومی، پزشک اطفال، متخصص طب اورژانس، ماما و...در موکب احمدبن موسی(ع) مشغول خدمات رسانی هستند.

وی همچنین اعلام کرد که تا مراسم اربعین حسینی در کربلا فعالیت ادامه دارد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار بهداری سپاه فجر فارس و خیرین عمده خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را تامین کرده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز