خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در بازدید از منطقه سه مطرح کرد؛

ایجاد عمران و آبادانی ثروت را به دنبال دارد / منطقه سه شهرداری به عنوان بخش تاریخی فرهنگی شهر شیراز، نیازمند توجه ویژه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۱۹۰

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه ایجاد عمران و آبادانی در هر مکانی جذب ثروت برای آن مکان را به همراه خواهد داشت، به پروژه در حال احداث محور گردشگری حاج عزت الله فهندژ اشاره کرد و گفت: اگرچه آرامگاه سعدی یکی از مهمترین مقاصد توریستی شهر شیراز محسوب می شود، اما ایجاد فضاهای فاخر شهری و گردشگری در مجاورت این اثر بزرگ تاریخی فرهنگی می تواند ضمن توسعه گردشگری، سهم قابل توجهی را در رونق اقتصادی، اشتغال زایی و پیشرفت این منطقه ایفا کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان به همراه شهریاری شهردار منطقه سه و دیگر مسئولان این شهرداری با حضور در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهرک سعدی ضمن دیدار و گفت و گو با شورای محلات و معتمدان این شهرک، به بررسی و پیگیری درخواستها و مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

نماینده شیراز و زرقان در این دیدار با اشاره به منطقه سه شهرداری شیراز، گفت: این منطقه به دلیل موقعیت و آثار بسیار برجسته تاریخی فرهنگی موجود در آن، مهمترین مرکز گردشگری کلانشهر شیراز محسوب می شود که ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین مرکز توریستی ایران در سطح بین المللی را داراست.

علیرضا پاک فطرت خاطر نشان کرد: باید به این منطقه به عنوان مهم‌ترین مرکز تاریخی گردشگری شهر شیراز نگاه و توجهی ویژه داشت و برای توسعه گردشگری شهر شیراز، بودجه ای خاص برای این منطقه در نظر گرفت.

نماینده مردم شیراز و زرقان با تاکید بر اینکه ورود گردشگر در یک منطقه می تواند اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خوبی در آن محیط بر جای گذارد، به آرامگاه سعدی به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهر شیراز اشاره کرد و بیان داشت: اعتقاد دارم در مجاورت چنین اثر مهم تاریخی هر اندازه هم هزینه شود، سود و منفعت آن ده ها برابر عاید شهر و شهروندان خواهد شد.

ایجاد عمران و آبادانی ثروت را به دنبال دارد / منطقه سه شهرداری به عنوان بخش تاریخی فرهنگی شهر شیراز، نیازمند توجه ویژه است

وی با بیان اینکه در کنار مدیریت شهری برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کلانشهر شیراز خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد: با وجود مدیران دلسوز و کارآمدی چون غلامرضا شهریاری، منطقه سه شهرداری ظرف یکی دوسال آینده دستخوش تغییرات و تحول خوبی شود.

غلامرضا شهریاری شهردار منطقه سه نیز در این جلسه از برنامه ریزی و نیاز سنجی برای توسعه و پیشرفت این منطقه خبر داد و گفت: تمامی این برنامه ها، تحول و پیشرفت را برای این منطقه به ارمغان خواهد آورد.

وی رفع نیازهای محله ها و تلاش برای دسترسی بهینه شهروندان به امکانات را مهم بر شمرد و افزود: یکی از مهمترین وظایف ما عدالت محوری در محله ها و فراهم نمودن شرایطی برای بهبود کیفیت زندگی مردم در محله ها خصوصا محله های کمتر برخوردار است.

شهردار منطقه سه در ادامه به پاره ای از نیازهای شهرک سعدی نظیر اجرای سیل بند در بالادست این شهرک و .... اشاره کرد و افزود: حق طبیعی شهروندان این شهرک است که در رفاه کامل و با آرامش خاطر زندگی کنند.

شهریاری در پایان با اشاره به پروژه در حال احداث محور گردشگری فهندژ سعدی، گفت: با توجه به وجود بنای ارزشمند تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی، ایجاد فضای شهری و گردشگری در مجاورت آرامگاه مد نظر قرار گرفت و قطعا پس از اجرا تاثیر بسزایی در بهبود کیفی محله سعدی، رونق اقتصادی و جذب گردشگر خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز