خبرگزاری کار ایران

بازدید میدانی خبرنگار ایلنا از مرز مهران؛

زیر ساخت‌های لازم برای برای تردد زائران اربعین در مسیر ایلام- مهران مناسب نیست / آغاز عملیات عمرانی در دو هفته مانده به اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۴۷۹

مهران زیر ساخت های لازم برای اربعین ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از فروکش کردن نا امنی ها در عراق، مرزها مجددا بازگشایی و مردم به کربلا عزیمت می کنند.

با توجه به تعطیلی مرزها بخاطر کرونا طی دوسال گذشته پیش بینی می‌شود حجم مراجعه کنندگان در مراسم اربعین افزایش چشمگیری داشته باشد که البته این آمار از طریق درخواست صدور و تمدید گذرنامه نیز قابل احصاء است.

البته محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام از ثبت نام  بیش از 2 میلیون نفر در سامانه سماح خبرداد و گفت: این آمار نسبت به سال 98 که 60 درصد از زائران مرز مهران برای تردد انتخاب کرده بودند بیشتر شده و به بالای 68 درصد رسیده است وما شاهد افزایش استقبال مردم برای تردد از مرز مهران هستیم ، در این سامانه مردم بیشتر تمایل به تردد از مرز مهران دارند.

مراسمی با این حجم و وسعت نیازمند برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های لازم در حوزه مختلف است اما آنچه روز گذشته ( ۹شهریورماه ۱۴۰۱) در بازید از مسیر ایلام به مهران و پایانه صورت گرفت نشان از فراهم نشدن امکانات و تسهیل برای تردد زوار است.

ماشین آلات راهسازی در برخی مسیرهای منتهی به شهر مهران دیده ‌و هم اکنون ( حدود۱۵ روز مانده به اربعین) جاده و پل ها در حال تعریض هستند.

جاده غیر استاندارد،  در برخی مسیرها به شدت کم عرض و غیر ایمن است و به‌ رغم تلاش برای تعریض آن اما باریک بودن جاده در چند مسیر ، ایجاد گره ترافیکی و انسداد آن دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا نبود سرویس های بهداشتی به عنوان یک ضرورت در مسیر منتهی به مهران از دیگر نارسایی ها برای زوار است، به‌رغم شلوغ نبودن پایانه مرزی مهران در روزهای اخیر اما  باز هم سرویس‌های بهداشتی پایانه جوابگوی نیاز زائرین نیست.

پیش بینی نشدن مسیر اضطراری و عدم جانمایی برای فرود احتمالی هلی کوپتر از دیگر نکات حائز اهمیت این مسیر است.

 با توجه به اتفاقات  اخیر در عراق برنامه ریزی مسئولان برای انسداد احتمالی مرز باید متناسب با شرایط صورت گیرد، تا در روزهای منتهی به مراسم اربعین زوار مجبور به توقف حداقل ۴۸ساعته در مهران نشوند اما به نظر می رسد امکان اسکان این حجم از جمعیت در این منطقه وجود نداشته باشد.

کرایه گاری‌چی‌های عراقی از زائرین ایرانی( بین ۱۵۰تا۲۰۰هزار تومان ) که چمدان های  آنها را تا پایانه مهران حمل  کنند از دیگر نارضایتی های زائران است

جانمایی و آماده سازی پارکینگ خودروها در قبل از ورودی به شهر مهران از نکات مثبت این بازدید است.

۴بانده نشدن مسیر ایلام مهران با حجم مراجعه کنندگان با ماشین های شخصی گره ترافیکی و به تبع آن ایجاد مشکلاتی برای زوار را ایجاد خواهد کرد که استقرار آب سردکن و سرویس بهداشتی از الزامات مهم حداقل در مسیر ۱۱کیلومتری شهر مهران تا پایانه مرزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز