خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستای کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۴۷

وزیر نیرو گفت: در راستای آبرسانی روستایی طرح جهاد آبرسانی تعریف شد و در فاز اول ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است که البته این تعداد روستا افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبر محرابیان در افتتاح طرح آبرسانی به آبیک که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: از همکاران خود درخواست داریم برای ادامه پروژه آبرسانی مرحله مناقصه تکمیلی را انجام دهند و اگر برنده مناسبی در استان داشتیم عملیات اجرایی آغاز می‌شود در غیر این صورت اعتبار از محل دولت تخصیص پیدا می‌کند تا آبرسانی به ۱۴ شهر باقی مانده باید به سرعت انجام شود.

وزیر نیرو ادامه داد: آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۶ روستای استان باید به صورت همزمان انجام شود، در جنوب و غرب استان هم پروژه‌ها باید به سرعت انجام شود و سد بالاخانلو هم امسال آبگیری خواهد شد، همچنین عملیات خط انتقال و تصفیه خانه هم باید زودتر آغاز شود تا در دولت سیزدهم آب شرب استان به نقطه قابل قبولی برسد.

وی بیان کرد: درباره رودخانه الموت مطالعات در حال انجام است و باید مطالعات توسط آب‌نیرو سرعت پیدا کند، تامین آب زیاران هم امسال صورت خواهد گرفت.

این مقام عنوان کرد: در سطح ملی باید تامین آب را به روش‌های مختلف مدنظر داشته باشیم، در برخی نقاط کشور نیاز داریم برخی کلان پروژه‌ها را به سرعت پیش ببریم و مجلس هم برای اعتبارات همکاری ویژه با وزارتخانه داشته است.

محرابیان اظهار کرد: امروز کلان پروژه‌های آبرسانی در اقصی نقاط کشور درحال اجرا است تا بتوانیم خواسته‌های مردم در تامین آب شرب و بهداشتی را تامین کنیم، در کنار کلان پروژه‌ها ۳۰۰ شهر دارای تنش آبی داریم که مشکل برخی از آن‌ها با پروژه‌های کوچک در دستور کار قرار گرفته و تا امروز ۵۶۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است، البته هنوز هم در حوزه آب شرب مشکل داریم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب خدمات مختلفی برای روستاها انجام شده و روستاهای ما با ابتدای انقلاب قابل مقایسه نیست در حوزه آبرسانی هم باتوجه به عقب ماندگی‌ها به کار جهادی نیاز داشتیم و بررسی کردیم که بتوانیم در ظرف زمانی کم این مشکل را حل کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: در یک اقدام ملی و اعتقادی با بسیج استعدادهای مختلف و خیرین آبرسان امروز طرح جهادی در سراسر کشور درحال اجرا است، البته اجرای آن در ۳۰ ماه برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز