خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خبرداد؛

آموزش بیش از یک میلیون مهارت آموز در چهار ماهه نخست امسال/ 40 درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۱۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، با اشاره به اینکه در چهار ماهه اول امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش دیدند، گفت: ۱۴ مرکز دولتی، ۱۵۰ آموزشگاه آزاد، ۳۵ مرکز بین کارگاهی و ۱۱۴ کارگاه ثابت مسئولیت آموزش مهارت جویان را برعهده دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد رضا انصاری امروز در نشست خبری با موضوع هفته ملی مهارت و کارآفرینی اظهار کرد: فنی و حرفه ای کشور به استناد قوانین بالا دستی برای تعلیم و تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقا مهارت شاغلین تشکیل شده است.

انصاری، ادامه داد: یکی از رسالت های این سازمان فقرزدایی در سطح جامعه با توانمندسازی نیروی انسانی است و به همین منظور تفاهم نامه هایی برای آموزش زنان بدسرپرست و بی سرپرست منعقد کردیم.

وی با یادآوری اینکه مهارت آموزی در مراکز آموزش و فنی و حرفه ای و مراکز آزاد انجام می شود، در این راستا طرح های متعدی نیز اجرا شده است که طرح جهاد مهارت آموزی دانشجویی و طرح نخلستان ویژه فارغ التحصیلان نمونه ای از این طرح ها است.

انصاری با اشاره به اینکه ارتقا مهارت شاغلین بنگاه های اقتصادی نیز در دستور کار ما قرار دارد، افزود: طرح تدوین اسناد حرف برای معرفی مشاغل و استاندارسازی مشاغل از دیگر سیاست های مجموعه فنی و حرفه ای است که در زنجان در مورد رشته معماری و صنعت چاقو انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: شعار سنوات اخید ارتباط بسیاری با مهارت افزایی دارد از اینرو امسال تفاهم نامه هایی با پارک علم و فناوری استان منعقد شده و فرصت خوبی برای حضور واحدهای فن آور و نخبگان با مراکز فنی و حرفه ای ایجاد شده است.

انصاری با یادآوری اینکه آموزش ها با توجه به نیازها به صورت تقاضا محور در 200 حرفه ارائه می شود، یادآور شد: تعداد مهارت آموزان در تعهد فنی و حرفه ای استان زنجان 5 میلیون نفر ساعت در سال است که یک میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی و 4 میلیون نفر در مراکز آزاد آموزش می بینند.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه اول امسال یک میلیون و 200 هزار نفر ساعت آموزش دیدند، گفت: تعداد مراکز دولتی 14 مرکز است که 13 مرکز در شهرستان های استان فعالیت می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان خاطرنشان کرد: 150 آموزشگاه آزاد، 35 مرکز بین کارگاهی و 114 کارگاه ثابت مسئولیت آموزش مهارت جویان را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی، رباتیک، الکترونیکی، فناوری خودرو و تکنولوژی های نوین از رشته های پرمتقضایی در سنوات اخیر بوده است ولی نباید از مشاغل سنتی غافل بود. صنایع ملیله و مس در این استان برند است و باید به این صنایع ارج نهاد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان،با اشاره به نقش موثر مهارت آموزی و جذ ب افراد در بازار اشتغال، اضافه کرد:  40درصد مهارت آموزان  فنی و حرفه ای استان زنجان، جذب بازار کار می شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز