خبرگزاری کار ایران

محرومیت زدایی از سرخس با مشارکت نهادها و بنیادهای بزرگ اقتصادی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۶۱۷

به دعوت آستان قدس رضوی مدیران بنیاد ها ونهادهای بزرگ اقتصادی کشور از زیر ساخت ها شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس با اشاره به حضور مدیران نهادها و بنیادهای اقتصادی کشور در شهرستان گفت: این دعوت به همت آستان قدس و شرکت سرمایه گذاری ماهان صورت گرفت که مدیران بنیاد علوی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، قائم مقام تولیت آستان قدس ومعاون اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری حضور داشتند که در این سفر از باغات نوین تازه کشت شده گردو در منطقه دولت آباد و زیرساخت های منطقه ویژه درسطح شهرستان بازدید کردند.

وی ظرفیت‌های خوب اقتصادی این منطقه را برای فعالیت بنیاد های بزرگ اقتصادی کشور در کنار آستان قدس رضوی را ضروری دانست که می تواند، محرومیت‌ های بجا مانده از گذشته را  از این منطقه رفع کند.

وی افزود: در جلسه جمع بندی با حضور مدیران بنیاد ها اقتصادی کشور ، قائم مقام آستان قدس رضوی از نهاد های اقتصادی و بخصوص بنیاد مستضعفان خواست برای ایجاد اشتغال واحداث کارخانه جات تولید گوگرد، وارد کردن نهاده های دامی توسط خطوط ریلی از مرزسرخس، احداث خط لوله تحویل گاز ترش از ترکمنستان و اقدامات فناوری آن وهمجنین توسعه فرودگاه الماس سرخس بعنوان بار انداز و محل جابجایی هوایی کالا را مطرح کردند که حاضران آماده همکاری و مصوباتی در این خصوص تصویب شد. 

امام جمعه سرخس در ادامه بیان کرد: بحث آزاد شدن منطقه ویژه اقتصادی نیز در این جلسه مطرح وهمه در خصوص آزاد شدن منطقه ویژه یک نظر دارند، اگر چه که سالهاست وعده دادند و عملی نشده است با آنکه دیگر هیچ منع و مشکل زیر ساختی ندارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سرخس با بیان اینکه حضور امام جمعه در این گونه جلسات حمایت از حقوق مردم محروم و توسعه شهرستان است تصریح کرد: ایجاد باغات گردو گرمسیری و پسته به روشهای نوین کشاورزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال وتوسعه شهرستان دارد، لذا در این جلسه از مسئولان درخواست شد که نقش مردم صرفا بعنوان کارگر نباشد. لذا نیروهایی که هم اکنون مشغول کار در این باغات هستند ضمن کار آموزشهای کاشت، داشت وسایر مراحل را می بینند که در آینده مروج سایر کشاورزان باشند و خود بتوانند این پروژه را در اراضی خود عملیاتی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز