خبرگزاری کار ایران

زنگنه در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت:

ارز ترجیحی، تولید کشور را با خاک یکسان کرد/ عدالت این نیست که حقوق ۳۰ میلیونی اعضای هیئت علمی را افزایش ندهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۱۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ارز ترجیحی بزرگترین ضربه را به مراودات تجاری و مالی در کشور زد و تولید کشور را با خاک یکسان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  محسن زنگنه  در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت، گفت: در کشور با یک سری مشکلات مواجهه هستیم که واژه ها درست تبیین نمی شود مثلا کلمه اقتصاد مقاومتی در جامعه نخبگانی درست تبیین نشد زیرا اقتصاد مقاومتی دارای ۲۴ بند بود و به تمام جوانب نگاه کرده است اما متاسفانه بعد از ۱۰ سال به یک تعریف سطحی از آن رسیدیم.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود:حکمرانی مردمی دو شأن دارد یک سلوک مردمی حاکمان است یعنی حاکمان در بین مردم باشند و جزو مردم باشند و در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم یک ارتقاء پیدا کرده است و این تغییر را می توان مشاهده کرد زیرا امروز مردم رییس دولت را از خود می دانند و حتی مخالفان سیاسی بر این موضوع اذعان دارند.

وی بیان کرد: حتی در سطوح وزرا در دولت سیزدهم هم ما شاهد سلوک مردمی هستیم و این دولت نمره بسیار خوبی از سلوک با مردم دریافت می‌کند و در طول دولت های گذشته این موضوع بی سابقه است.

زنگنه با بیان اینکه دومین شأن حکمرانی بر محور مردم است، تصریح کرد: حکمرانی بر محور مردم یعنی اعتماد کردن به توده مردم است ابتدا باید در یابیم که تلقی از مردم چیست؟ یعنی تا بیان می شود مردم توده ها یا اقشار یا اصناف نیز شامل می شود یعنی آیا بخش خصوصی و نخبگان را جزو مردم هستند یا نه؟ پس هر آنکس غیر از دولت مردم تلقی می شود.

وی ادامه داد: اعتماد به مردم یعنی اصل ۴۴ قانون اساسی، یعنی چقدر می توانیم در موضوعات مختلف به مردم واگذار می شود در ابتدای انقلاب یک تفکر سوسیالیستی به وجود آمد که باید حرکت در جهت مردم باشد اما متاسفانه تمام موارد در اختیار دولت قرار گرفته شد و افرادی با دمپایی وارد دولت شدند اما امروز سوپر میلیارد در جامعه شدند و برخی ها با شعار پوپولیستی و مردمی تبدیل به این افراد شدند و ما مثال عینی آن را در دولت قبل مشاهده می کردیم.

وی تاکید کرد: ارز ترجیحی بزرگترین ضربه را به مراودات تجاری و مالی در کشور زد و تولید کشور را با خاک یکسان کرد.

زنگنه عنوان کرد : مجلس از سال ۱۴۰۰ به دنبال حذف ارز ترجیحی بودند زیرا این ارز فسادزا است و دولت سیزدهم قصد کرد با این ارز فسادزا مبارزه کند و چرا مردم با این موضوع همراهی کردند زیرا دولت را از خود دانستن و به رییس دولت اعتماد کردند و می دانند که دولت و وزرا شبانه روزی در صدد حل مشکلات مردم هستند و اگر هم پیروز نشود و با مشکلات برابر شود باز مورد تشویق مردم قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در حوزه عدالت باید مراقبت شود که تعریف جدیدی نشود عدالت این نیست که کف حقوق به سقف حقوق برسد. باید بر واژه عدالت بحث و بررسی شود، مثلا در تخصیص بنزین این عدالت است که بر خانوارهایی که دارای خودرو هستند و نیستند یکسان یارانه بنزین دریافت می کنند اما در حوزه حقوق و دستمزد عدالت این نیست که حقوق ۳۰ میلیونی اعضای هیئت علمی را افزایش ندهیم و کف حقوق را به این عدد برسانیم این تفکر غلط و خطرناک است.

زنگنه در پایان گفت: بنده به دولت سیزدهم در سلوک مردمی و مردمی بودن نمره خوب میدهم شاید ۲۰ نتوان داد اما نمره دولت تاکنون ۱۹ یا ۱۹ و نیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز