خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون چوگان:

توسعه زیرساخت‌ها برای احیای ورزش چوگان ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۷۰۹

رئیس فدراسیون چوگان گفت: باتوجه به اهمیت ورزش چوگان و پیشینه تاریخی و فرهنگی آن، بخشنامه احیای چوگان ابلاغ شده و باید زمینه‌های لازم برای توسعه این ورزش فراهم شود و در استان قزوین به عنوان پایتخت این رشته هیئت‌های شهرستانی هم شکل گرفته و مسابقات تیمی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابراهیم نوزایی در مراسم انتخابات رئیس هئیت چوگان استان قزوین که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، گفت: پیشینه ورزش چوگان مربوط به سه هزار سال پیش است و در استان قزوین هم قدمتی بالا داشته و به نوعی اصیل‌ترین ورزش این استان است.

رئیس فدراسیون چوگان ادامه داد: بعد فرهنگی ورزش چوگان هم دارای اهمیت است و افرادی که وارد این رشته می‌شوند با علاقه آن را انجام می‌دهند و در واقع این رشته با پیشینه‌ای که در تاریخ و فرهنگ دارا است متعلق به تمام ایرانیان است و لازم است حمایت و توسعه آن مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ورزش چوگان در ابتدا در استان قزوین شکل گرفته و این استان پایتخت ورزش چوگان است و همین مسئولیت مدیران استانی را سنگین‌تر می‌کند و در جلسه‌ای که با مدیران شهری برگزار شده اهمیت توسعه زیرساخت‌های این ورزش عنوان شده است.

این مسئول ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین، زمینی برای ورزش چوگان اختصاص پیدا کرده و باید در ادامه بازی‌های این رشته در آن برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز