خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

فروش در فضای مجازی راه نجات هنرمندان صنایع دستی بود/ هنرمندان صنایع دستی 95 درصد فروش خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۸۹۵

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: فروش از طریق فضای مجازی در دوران کرونا، راه نجاتی برای هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی بود. متاسفانه شرایط کرونایی طی 2 سال گذشته تمامی کسب و کارهای خرد و کلان از جمله صنایع دستی را دچار مشکلات اقتصادی کرد و تجربه سختی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم کاظمی افزود: این شرایط سخت، البته مزایایی هم داشت. تعطیلی‌ها و محدودیت ها باعث شد که هنرمندان صنایع دستی که بخش عمده ای از آنها ارتزاق و معیشت خود را از طریق این صنعت تامین می‌کنند، به سمت فضای مجازی رفتند و با نمایش هنرهای خود در این فضا، موفق به فروش محصولات و تولیدات شدند.

وی ادامه داد: حتی برخی از هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی امروزه تا 95 درصد فروش خود را از طریق فضای مجازی انجام می دهند. با توجه به بهبود شرایط کرونایی و آبی شدن بسیاری از شهرستان های استان، می توان با برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، فروش محصولات صنایع دستی را که مهم‌ترین دغدغه هنرمندان این حوزه است، قوت بخشید.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: جمعه گذشته 22 خردادماه سال جاری، به مناسبت روز صنایع دستی اولین جمعه بازار صنایع دستی در اراک برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت. قطعا برگزاری این بازارهای روزانه اگر هر هفته انجام شود می تواند مشکلات فروش صنایع دستی را رفع کند.

کاظمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری برگزاری نمایشگاه های سراسری صنایع دستی در کشور مجدداً آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان های لرستان و یزد برگزار شده است و قطعا این روند تا پایان سال ادامه دارد. برگزاری این نمایشگاه ها مشکل فروش محصولات صنایع دستی را رفع می کند. در این راستا قطعا با تامین منابع اعتباری، نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در کنار برگزاری نمایشگاه های سراسری و بازارچه های هفتگی، استان مرکزی در راه اندازی و ساخت بازارچه های دائمی صنایع دستی در کشور پیشرو است. قطعا بازارچه های دائمی صنایع دستی می توانند در فروش محصولات صنایع دستی نقش موثری داشته باشند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تأکید کرد: در حال حاضر 10 بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مرکزی فعال است که 3 بازارچه در شهرستان اراک و 7 بازارچه در سایر شهرستان های استان مرکزی فعالیت می کند. بازارچه دائمی شهرستان خنداب نیز به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی رسیده است و امید است تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز