خبرگزاری کار ایران

نشست هم اندیشی جشنواره بین المللی فرهنگ و ملل در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۵۸۶

به منظور برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ و ملل در استان قزوین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و مسئولان فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نشست هم اندیشی برگزار شده و برنامه‌ها و محوریت‌هایب این جشنواره چهار روزه مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد مولوی در نشست هم اندیشی برای برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ و ملل در استان قزوین که صبح امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره چهار روزه آشنایی دانشجویان خارجی با آداب، سنن، رسوم و بازدید از آثار فرهنگی تاریخی و مذهبی قزوین است.

معاون امور بین الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین همچنین با اعلام اینکه قرار است این جشنواره در اواسط تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شود افزود: علی‌رغم اینکهد محوریت این برنامه بر عهده دانشگاه بین المللی قزوین است اما از همه دستگاه‌های فرهنگی استان کمک خواهیم گرفت؛ چرا که محوریت و تمرکز  این جشنواره بر مسائل فرهنگی است و در حقیقت این جشنواره به مثابه آزمونی است برای اینکه بدانیم در حوزه فرهنگی چه میزان اثربخشی خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم در این نشست با نگاه مثبت به ارائه این طرح از سوی دانشگاه بین المللی قزوین گفت: همه توان خود را به کار خواهیم بست تا با پیوست رسانه‌ای و روایتگری درست این جشنواره اقتدار و هیمنه کشور را به نمایش بگذاریم.

محمدحسین فائزی با ارایه راهکارهایی برای افزودن بر غنای جشنواره افزود: اولویت نخست ما در کنار عرضه محصولات فرهنگی هنری، معرفی صنایع و مراکز تاریخی و گردشگری، ارائه و معرفی پیشرفت‌های فناورانه و کارآمدی‌های شاخص نظام در ابعاد بین المللی است و نباید از این ظرفیت بزرگ غافل شویم.

وی ارائه دارایی‌های نفیس استان، معرفی هنر و فرهنگ فاخر و دیرپای قزوین با ایجاد پیوست‌های بازرگانی و اقتصادی در برگزاری این جشنواره را از اولویت‌های برنامه برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هم در این نشست با تاکید بر لزوم دسته بندی مدیریت گردشگری در این چهار روز گفت: برای نیل به اهداف مد نظر این جشنواره از جمله تعامل سازنده و مستمر با ملل دیگر از طریق دانشجویان خارجی از هرگونه مساعدتی دریغ نخواهیم کرد و با تمام توان و امکان همراه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین خواهیم بود.

علیرضا خزائلی ابراز امیدواری کرد بتوانیم از مجموعه خدماتی که در این جشنواره ارائه می‌کنیم ایده‌ها و برنامه‌های دراز مدت خود را به بازدیدکنندگان ارائه دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز