خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده سپاه استان:

بیش از چهار هزار قزوینی در مراسم رحلت امام خمینی(ره) شرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۶۴۲

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: برای حضور در مراسم رحلت امام خمینی(ره) و سخنرانی رهبری طر این روز چهار هزار نفر از استان قزوین شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی با اشاره به مراسم روز رحلت امام گفت: در آستانه ورود به سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) قرار داریم، امامی که در سال ۴۲ برای شکل دهی انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از قیام عاشورا و نهضتی حسینی بود و در سال ۵۷ با حضور و همراهی آحاد ملت اسلامی، توانست این جریان و نهضت مهم را به پیروزی برساند. 

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشت و حضور و نقش بی بدیل امام‌خمینی(ره) در هدایت انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای بوده است، در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی که به مثابه نهالی نوپا بود، دشمنان قسم خورده نظام با دسیسه‌های شوم خود علیه نظام بسیج شده و توطئه‌های متعدد و فراوانی از ترور شخصیت‌های سیاسی تا جنگ و تحریم‌های مختلف اجرا کردند که در مقابل آن با تدابیر داهیانه و‌ نفس قدسی امام راحل توانستیم بر هشت سال جنگی که بر ملت وارد شد غلبه کرده و پیروز شویم. 

وی اظهار کرد: جایگاهی که ولایت فقیه در انقلاب اسلامی داشت به ویژه جایگاه امام خمینی(ره) نه تنها در کشور ایران بلکه در بین تمام ملت‌های آزادی خواه جهان طوری بنیانگذاری شد که امروز پس از گذشت چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، هر روز شاهد اقتدار و عزت و گسترش انقلاب اسلامی هستیم. 

این مسئول افزود: امروز وظیفه ما برای تبیین نقش و جایگاه امام راحل برای نسل جوان و نوپای انقلاب دو چندان است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست» و همین سخن در وصف مقام امام راحل کافی است. طاهرخانی عنوان کرد: اعتقاد ما این است که همواره نام و یاد امام راحل باید به طور مستمر در کشور طنین انداز باشد و یکی از راه‌های این مصداق، زنده نگه داشتن یاد و نام این شخصیت بزرگ جهان اسلام است که از مناسبت‌های بسیار مهم در کشور ما و در بسیاری از کشورهای اسلامی برگزار می‌شود سالروز ارتحال امام راحل است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های سخنرانی رهبر معظم انقلاب در طول سال با مردم، که راهبرد و اثرگذاری خاصی را نشان می‌دهد، سخنان ایشان در سالروز رحلت امام راحل است که مسیر کشور را در طول سال بیان می‌فرمایند. 

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به این که اجرای مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) سه سال به دلیل همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با این ایام و دو سال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت تجمع در کشور با محدودیت‌هایی برگزار شد خاطرنشان کرد: امسال با توجه به کنترل بیماری کرونا، شرایط برای حضور زائرین مهیا شده و سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل با حضور دوستداران و عاشقان ایشان برگزار می‌شود. 

وی افزود: در راستای برگزاری این مراسم، جلسات متعددی در سطح استان و ملی برگزار شد و در همین زمینه قرارگاه شهید فهمیده شکل گرفته و مسیرها مشخص است و تمام برنامه‌ها در این راستا خواهد بود که زایرین در شرایط مناسبی در مرقد امام خمینی(ره) حضور یابند و مسیرها به گونه‌ای باشد که ترافیک کمتری ایجاد شود و در استان قزوین نیز در مجموعه مدیران اجرایی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هماهنگی‌های لازم ایجاد شده و بحث اعزام زایرین برعهده سپاه استان است و با توجه به شرایط حاکم و لزوم رعایت شرایط بهداشتی، تاکید فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین فراهم بودن کامل تمام ملزومات برای حفظ سلامتی زایرین بدون هیچ مشکلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز