خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

طرح هوشمند فروش آردو نان از ماه آینده در استان اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۹۱

استاندار همدان با اشاره به آمادگی لازم برای اجرای طرح مدیریت هوشمند فروش آرد و نان، گفت: برهمین اساس اجرای این طرح به منظور جلوگیری از قاچاق و فروش خارج از شبکه آرد و نان از ماه آینده با قوت و قدرت در سطح استان آغاز می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنج‌شنبه در شورای آرد و نان استان همدان با اشاره به اینکه مبلغ قابل توجهی از یارانه های دولتی سالانه به آرد اختصاص داده می شود که باید صرف پخت نان برای مردم شود، افزود: در بعضی موارد این آرد به شکل آزاد و خارج از شبکه به فروش می رسید یا قاچاق می شد که این موضوع اتلاف هزینه های بیت المال و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در یک اقدام شجاعانه اجرای طرح مردمی سازی و هدفمند کردن یارانه ها را کلید زد که بدون تغییر نرخ نان با سازوکار جدید و از طریق نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها این موضوع را کنترل می کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با فعال شدن سامانه جدید خرید نان، به طور حتم از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری و انگیزه و زمینه تخلف از سوی نانوایان حذف می شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در استان زنجان به عنوان پایلوت(آزمونه) آغاز شده و نواقص احتمالی آن ارزیابی و رفع می شود.

قاسمی فرزاد افزود: استان همدان با تجهیز هزار و ۷۵۰ نانوایی از ۲ هزار نانوایی به دستگاه پوز هوشمند در رتبه برتر کشوری قرار دارد و تا ۳۱ خرداد ماه این دستگاه در تمام نانوایی های استان نصب و فعال می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح محدودیت خاصی برای خرید نان برای افراد و یا افزایش قیمت وجود ندارد، تصریح کرد: در قالب این طرح، شهروندان باید برای خرید نان از کارت های بانکی خود استفاده کنند و امکان پرداخت وجه نقد در این سامانه(به صورت یارانه) وجود ندارد.

استاندار همدان تصریح کرد: با فعال شدن این سامانه و خرید کارتی نان به واحدهای خبازی عرضه کننده نان با قیمت مصوب صنف و صنعتی، یارانه پرداخت می شود.

قاسمی فرزاد گفت: دستگاه پوز یک داشبورد مدیریتی است که میزان فروش نان، تعداد افراد مراجعه کننده به نانوایی، ساعات کار واحد نانوایی و اوج کار را نشان می دهد و مجهز به جی پی اس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز