خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبر داد؛

آمادگی استان برای اصلاح نواقص طرح پزشک خانواده

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۷۲

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید نواقص طرح پزشک خانواده برطرف شود چون قابلیت گسترش و تعمیم در سال ۱۴۰۲ را دارد، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های الکترونیک در استان‌های دیگری که قرار است طرح اجرا شود آماده شود مشخص شود چون یکی از نواقص این طرح همین مسئله بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در دیدار با مدیران بیمه سلامت استان‌ها با گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر به برخی از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره این روز اشاره کرد و اظهار داشت: در ماجرای پزشک خانواده دو استان فارس و مازندران همت کردند و ادامه دادند و با وجود سختی‌های زیاد در راستای اجرای این طرح بزرگ ملی نهایت تلاش خود را انجام دادند و امروز غیر از آنچه در فارس و مازندران اجرا شد الگوی دیگری نیست.

وی با بیان اینکه مدعی نیستیم که پزشک خانواده یک طرح کامل و بدون نقص بوده و قطعا تمام طرح‌‌هایی که دست ساز بشر است مشکل دارد، گفت: این طرح باید اصلاح شود ولی پایه‌ها و زیرساخت‌ها همان است و این کار نسبتا جامع بود که با تاکیدات و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز هم سو است.

ایمانیه گفت: برای اصلاح نظام سلامت جز طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و راهنماهای بالینی و پرونده الکترونیک سلامت راهی نیست.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای نظام سلامت حمایت از حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی است، گفت: اگر عدالت از نظام جمهوری اسلامی حذف شود یکی از بهترین ارکان نظام خدشه دار شده است و برای تامین سلامت مردم وظیفه حاکمیت است که کف سلامت مردم را تامین کند که برای این کار باید سیستم‌های  دانشگاهی دولتی قوی باشند و برای قوی بودن سیستم‌های دانشگاهی نیاز به حضور پررنگ اساتید و متخصصان این حوزه است. 

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و در احادیث ائمه معصومین نیز بر این مسئله تاکید شده، اضافه کرد: یک گرم پیشگیری بهتر از یک تن درمان است که شعار بهداشت جهانی است و گاه هزینه درمان ۵۰۰ برابر هزینه پیشگیری است؛ در این ارتباط وی از بیمه سلامت ایران خواست که در موضوع غربالگری و مباحث بهداشتی و پیشگیری ورود جدی ترس داشته باشد.

ایمانیه در پایان اعلام کرد که ساختمان سازمان بیمه سلامت مناسب شان استان فارس نیست و اعلام آمادگی می‌کنم که از امکانات و توانایی استانداری برای این امر کمک کنیم و شما هم یک ساختمان در شان بیمه سلامت استان فارس قرار دهید.

استاندار فارس همچنین مطرح کرد: لازم است با پیگیری نمایندگان مجلس منابع پایدار برای بیمه سلامت در سال ۱۴۰۲ محقق شود مانند مالیات ارزش افزوده که ثابت است یا عوارض از صنایع آلوده‌کننده و دیگر راه‌ها.

ایمانیه در پایان عنوان کرد که بیمه شدن ۶ میلیون نفر یک کار جهادی بود که اتفاق افتاد که از این جهت تبریک و قدردانی خود را از دولت اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز