خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع برق یزد خبر داد؛

برق رایگان برای کشاورزان یزدی/برق پر مصرف‌ها قطع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزدبا بیان اینکه سیاست وزارت نیرو ارائه بسته های تشویقی برای کاهش مصرف است گفت: مشترکان بخش کشاورزی نیز در صورتی که چاه خود را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ خاموش کنند، ۱۹ ساعت دیگر برای آنان رایگان لحاظ می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی جم با بیان اینکه مشترکانی که نسبت به سال گذشته مصرف کمتری داشته باشند از پاداش برخوردار خواهند شد اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو، در صورتی که مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت کرده و مصرف را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت و در قبض آنها اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برای برخی مشترکان خانگی هم قبض برق رایگان صادر شود افزود: به عنوان مثال اگر مشترکی در خرداد سال گذشته، ۳۰۰ کیلووات مصرف داشت و مصرف خرداد امسال به ۲۵۰ کیلووات کاهش یابد، ۲۵ هزار تومان پاداش کاهش مصرف به وی تعلق گرفته و قبض برق او رایگان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تاکید کرد حتی برخی مشترکان می توانند بستانکار برق باشند و هزینه ای پرداخت نکند تصریح کرد: اگر کاهش مصرف بیش از این باشد، مشترک بستانکار شده و نیازی به پرداخت نیست بلکه در دوره‌های بعدی از هزینه قبض او کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقطه مقابل تشویق ها نیز جریمه برای پر مصرف ها در نظر گرفته شده عنوان کرد: مشترکان خانگی پرمصرف هم با جریمه روبرو شده و اگر مصرف آنان بالای دو برابر الگوی استاندارد باشد، ابتدا تذکر و در مرحله بعدی احتمالا با قطعی مواجه می‌شوند.

جم با اشاره به تمهیدات انجام گرفته برای تامین برق پایدار در فصل گرم امسال گفت: از مردم می‌خواهیم با راهکار‌های ساده‌ای نظیر تنظیم درجه وسایل سرمایشی روی ۲۵، استفاده از دور کند و فراهم کردن سایه بان برای کولرآبی و بهره گیری از نور طبیعی در روز، هم مصرف خود را کاهش داده و هم ما را در تامین برق پایدار یاری کنند.

وی اظهار داشت: ادارات استان هم موظف هستند مصرف برق خود را در ساعت اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد و پس از وقت اداری به میزان حداقل ۶۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: اداراتی که نسبت به سال گذشته مصرف برق بیشتری داشته باشند، ابتدا با اخطار مواجه شده و در مرحله بعدی در برنامه قطعی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز