خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر یزد:

بافت تاریخی یزد از درون در حال فروپاشی است/خروج بافت تاریخی یزد از فهرست میراث جهانی اصلاً مطرح نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۰۸۶

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری ظاهر بافت را مورد بررسی قرار می‌دهد گفت: واقعیت داستان این است که درون بافت در حال فروپاشی است و اگر به آن توجه نکنیم ممکن است که ظاهر را حفظ کنیم و اصل را از دست بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، فاطمه حقیرالسادات در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: بافت تاریخی و جایگاه و آثار آن به اندازه‌ای برای دنیا هویدا است که اشکالات ریز موجود هیچ خللی در ثبت جهانی وارد نمی‌کند.

وی با اشاره به اختصاص بیشترین اعتبارات شهرداری یزد به منطقه بافت تاریخی، تاکید کرد و افزود: خروج بافت تاریخی یزد از فهرست میراث جهانی اصلاً مطرح نیست و همه هم متعهد هستند که از این بافت حفاظت داشته باشند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بافت گسترده این چنینی در کشور نداریم و در دنیا هم نمونه آن بسیار کم پیدا می‌شود ادامه داد: این مهم نشان دهنده جایگاه واقعی این بافت است و ثبت جهانی این بافت را نمی‌توان زیر سئوال برد.

وی گفت: البته این موضوع نباید سبب بی‌توجهی به رفع نقاط ضعف شود و در راستای رفع مشکلات باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.

حقیرالسادات با بیان اینکه بیشترین اعتبارات شهرداری یزد مربوط به منطقه بافت تاریخی است، گفت: البته این موضوع طبیعی است که در اقدامات صورت گرفته برای این بافت، ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که باید این ضعف ها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه برای حفظ بافت نیاز به اعتبارات بسیار بیشتر از توان شهرداری و شورای اسلامی شهر است بیان کرد: لازم است که پیگیری لازم درگرفتن ردیف ملی برای بافت تاریخی یزد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز