خبرگزاری کار ایران

در دو روز گذشته؛

بیش از ۱۰۰ تن چوب قاچاق در قزوین توقیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۸۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفتدر دو روز گذشته بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق در استان کشف و توقیف شد و باید توجه داشت که این میزان قاچاق چوب جای نگرانی دارد.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: حسب اخبار واصله مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان به مقصد استان‌های شمالی، دستورات قضایی لازم مبنی بر استقرار گشت‌های ایست و بازرسی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان در محور قزوین-‌رشت صادر شد.

دادتسان عمومی و انقلاب قزوین افزود: در همین راستا مطابق اقدامات صورت گرفته، در دو روز اخیر بیش از ۱۵ دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

وی تاکید کرد: قطع بی‌رویه درختان مثمر و جنگلی آسیب‌های سنگین و جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌سازد و به همین خاطر مبدا بارگیری چوب‌های قاچاق و مقصد آن‌ها در مرحله شناسایی قرار دارد و قطعاً با عوامل دخیل برخورد قاطع خواهد شد.

وی اظهار کرد: قطع درختان باید با اخذ مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد و هرگونه قطع غیرمجاز درختان و حمل آن‌ها ممنوع و در صورت کشف، قاچاق محسوب می‌شود و برای متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این مقام قضایی استان عنوان کرد: عوامل بومی و محلی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند و با توجه به گستردگی اراضی و باغات، قطع  هر گونه درخت و حمل آن‌ها را به سازمان‌های متولی، مراجع انتظامی اطلاع دهند، تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

قاسمی ضمن هشدار جدی به متخلفان خاطر نشان کرد: بر اساس دستورات قضایی صادره به عوامل انتظامی و تشکیل گشت‌های ایست و بازرسی توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، حمل و نقل هرگونه چوب فاقد مجوز از محورهای مواصلاتی استان ممنوع بوده و خودروهای حمل توقیف و به پارکینگ منتقل شده و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز