خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نیاز شدید سیستان و بلوچستان به فراورده‌های خونی/ دعوت از اهدا کنندگان برای مراجعه به مراکز انتقال خون

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۲۴۸

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود چند هزار بیمار نیازمند به اهدای خون و کمبود شدید فراورده های خونی در استان از مردم دعوت می شود برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند.

رضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با حدود 3300 بیمار تالاسمی بالاترین رقم بیماران را در سطح کشور دارد که این رقم در بیماران هموفیلی 1000 و بیماران دیالیز و پیوندی نیز حدود 1000 نفر است.

وی افزود: خونریزی های حین و پس از  زایمان و بیماران تحت عمل جراحی از پر مصرف ترین بیماران نیازمند به خون در سیستان و بلوچستان هستند. همچنین آسیب دیدگان ناشی از حوادث جاده ای و منطقه ای نیز سهم بزرگی از مصرف خون را دارند.

عباسی عنوان کرد: در کنار این مسائل، نیاز شدید به خون و فراورده های خونی در سیستان و بلوچستان با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر و با وجود 26 شهرستان و 5 مرکز انتقال خون در سطح استان، میزان اهدای خون فروردین ماه سال1401 ، 4 هزار و 550 مراجعه کننده بوده که از این تعداد 3 هزار و 706 نفر موفق به اهدای خون شده اند و 51/2 درصد اهداکنندگان خون را هم اهدا کنندگان مستمر خون تشکیل می دهند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با وجود حدود 3 هزار و 300 بیمار تالاسمی که مصرف کنندگان دائم خون در سطح استان هستند ، ماهانه بیش از 70 درصد خون های اهدایی به این دسته از بیماران تزریق می شود.

وی گفت: متاسفانه با وجود تعطیلات نوروزی و همچنین پشت سر گذاشتن ماه مبارک رمضان میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در فروردین ماه نسبت با سال گذشته کاهش 28/5 درصدی داشته است.

عباسی عنوان کرد: فراورده های تولیدی شامل خون کامل، پلاکت ، پلاسما، کرایو و ... است که 9 هزار و 775 واحد توزیع به بیمارستان های سطح استان ارسال شده و با توجه به حجم خون دریافتی در سطح استان مابقی نیاز بیماران از طریق شبکه ملی خونرسانی کشور تامین شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده و نیاز مبرم استان به فراورده های خونی، از تمامی هم استانی های عزیز درخواست داریم برای اهدای خون و نجات جان بیماران به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز