خبرگزاری کار ایران

طی یک عمل جراحی موفق؛

توده ۱۰ کیلویی از شکم دختر ۲۱ ساله در تبریز خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۶۷

متخصص زنان و زایمان گفت: توده‌ای خوش‌خیم با وزن بیش از ۱۰ کیلوگرم از شکم و ناحیه تخمدان یک دختر ۲۱ ساله در بیمارستان طالقانی تبریز خارج شد.

به گزازش خبرنگار ایلنا از تبریز،سمیه سیار سرای پزشک معالج این بیمار در یک گفت و گوی خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این دختر جوان تحت پوشش بهزیستی که با شکایت درد و تورم شکم به پزشک مراجعه کرده بود، بعد از سونوگرافی وجود توده ۳۰ سانتی متری در شکم وی مشخص شد و پس از سی.تی.اسکن به منشا آن در ناحیه تخمدان راست پی برده شد. 

وی افزود: البته با آزمایشات تومور مارکر، توده بدخیم تشخیص داده نشد؛ بر این اساس در یک عمل جراحی ۱.۵ ساعته، توده یاد شده بیرون آورده شد که حدود سه تا چهار لیتر مایع نیز از این توده تراوش شد.

 سیار سرای ادامه داد: این توده از ناحیه دیافراگم تا مثانه را احاطه کرده بود و بیمار پس از عمل جراحی موفق و ۲ روز بستری در بیمارستان ترخیص شد.  

وی گفت: در این قبیل موارد همراه با تخمدان آپاندیس را هم خارج می کنیم که این اقدام در این بیمار نیز انجام شد. 

این متخصص زنان و زایمان علت این بیماری را در خانم های جوان  تغذیه نامناسب و برخی عوامل دیگر  اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش ناباروری در بین زوج های جوان، گفت: رشد کیست در تخمدان، بروز علایم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی، اختلال اسپرم های همسر و استرس در جامعه از جمله عوامل اصلی در ناباروری زوج ها است. 

وی تغذیه نامناسب را شامل استفاده از چربی، فست فود، تنقلات و شیرینی جات، عدم مصرف سبزیجات، میوه و علت اختلال در اسپرم های همسر را استرس، فعالیت های سنگین و مصرف الکل دانست. 

سیار به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده چنین مواردی زودتر به پزشک مراجعه و به ورزش نیز به عنوان مهم ترین عامل در پیشگیری از بیماری ها بیشتر توجه کنند.

وی از مردم خواست مطالب بدون منبع اینترنت درباره مسایل پزشکی و بیماری ها و راه های درمان را قبول نکنند چون بهترین مشاور پزشک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز