خبرگزاری کار ایران

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان

غده ۱۰ کیلوگرمی از شکم زنی در کاشان خارج شد

کد خبر : ۱۶۹۲۱۸

در یک عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، توده ای به وزن ۱۰ کیلوگرم از شکم بانوی ۴۳ ساله با موفقیت خارج شد.

ایلنا: در یک عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، توده ای به وزن ۱۰ کیلوگرم از شکم بانوی ۴۳ ساله با موفقیت خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در گفتگو با خبرنگاران، با اعلام خبر فوق، گفت: این بیمار پس از سه سال، به علت درد شکم به پزشک مراجعه و به خاطر ترس از عمل جراحی برای مشخص شدن علت درد، از این کار امتناع می کرد، اما به خاطر شدت درد و بزرگ شدن شکم، هنگام مراجعه به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دکتر سیّد مهدی موسوی، با بیان اینکه این خانم مجرد و باسابقه فلج اطفال از کودکی است که با استفاده از ویلچر قادر به حرکت می باشد، اظهار داشت: توده به حدی بزرگ شده بود که به شدت به کبد فرد فشار وارد می کرد.

وی، با اشاره به انجام این عمل جراحی در حدود ۳ ساعت افزود: این عمل توسط دکتر زهرا واحد پور فلوشیپ آنکالوژی زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، با اشاره به اینکه این توده بزرگ، فضای شکم را پر کرده و چسبندگی شدید به ارگان های شکمی ایجاد کرده بود افزود: در این عمل ضمن برداشتن توده که منشا رحمی داشت همزمان رحم و یک تخمدان راست بیمار هم برداشته شد.

وی گفت: وضعیت این زن که در بخش مراقبت های بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری است رضایت بخش و علت تشکیل این توده شکمی در حال بررسی پاتولوژی می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز