خبرگزاری کار ایران

فوق تخصص کلیه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک خبر داد؛

ابتلای 30 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان‌مرکزی به فشارخون

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۳۰۹

فوق تخصص کلیه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک گفت: 30 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان مرکزی به بیماری فشار خون مبتلا هستند. آلودگی هوا، استرس، کم تحرکی و سابقه خانوادگی از دلایل ابتلا افراد به بیماری پُرفشاری خون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرشید حق‌وردی افزود: کاهش وزن، ورزش روزانه، پیاده روی به مدت یک ساعت، پرهیز از مصرف غذاهای نمکدار، چرب و فست‌فودی و اندازه گیری فشار خون سالی یکبار برای افراد بالای 18 سال راهکار مناسب برای جلوگیری از ابتلا افراد به این بیماری است.

وی با بیان اینکه از هر 4 نفر یک نفر از فشار خون بالا رنج می‌برد، ادامه داد: فشار خون بالا به خصوص در افراد مسن بسیار شایع است و به طور کلی با افزایش سن، خطر ابتلا به فشار خون افزایش می‌یابد.

فوق تخصص کلیه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک اظهار داشت: فشار خون یکی از علائم اصلی حیات است، هنگامی که سرخ‌رگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریکتر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

حق‌وردی تصریح کرد: فشارخون‌ به طور طبیعی‌ در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی‌ که‌ دچار بیماری‌ فشارخون‌ بالا است‌، به‌ هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونش‌ بالاتر از حد طبیعی‌ است. فشار خون‌ بالا گاهی‌ کشنده‌ و بی سر و صدا نامیده‌ می‌شود، زیرا در اکثر موارد تا مراحل‌ انتهایی‌ هیچگونه‌ علامتی‌ ندارد.

وی بیان داشت: اهداف‌ درمانی‌ این بیماری با توجه‌ به‌ ویژگی‌های‌ هر فرد تعیین‌ خواهند شد و ممکن‌ است‌ شامل‌ کم ‌کردن‌ وزن‌، ترک‌ دخانیات‌، کنترل فشار خون‌ ‌ به صورت روزانه‌، استفاده‌ از داروهای‌ ضد فشار خون‌ تحت نظر پزشک، کاستن از استرس، برنامه‌ ورزش‌ مناسب‌ و تغییر شیوه‌ زندگی‌ برای‌ کاهش‌ استرس باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز