خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین آماده استفاده از روش‌های جدید در سیستم آموزشی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۹۰

استاندار قزوین گفت: در استان قزوین با توجه به افراد مستعد و ظرفیت‌های موجود این آمادگی را داریم که اگر نظام آموزشی کشور علاقمند به روش جدید باشد، این کار از استان قزوین آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: مراسم هفته معلم امسال هم مانند سال‌های گذشته با نیت تکریم معلمان و ارج نهادن به تعلیم و تربیت برگزار خواهد شد و به دستگاه‌های مختلف تاکید داریم که همکاری لازم را داشته باشند‌ 

استاندار قزوین بیان کرد: سیستم آموزشی در شرایطی قرار دارد که به تغییر ماهوی نیاز دارد، منابعی برای آموزش و پرورش صرف می‌شود که کارکرد لازم را ندارد.

 نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: بسیاری از مقولات اقتصادی و اجتماعی برآمده از نقایص آموزشی است و همه از جمله معلمان، دانش‌آموزان و والدین از این فرآیند ناراضی هستند؛ چرا که بهره‌وری لازم حاصل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: باید نظام آموزشی به سمت پرورش انسان‌های خلاق، پرسشگر و اندیشه ورز پیش برود؛ در حال حاضر ما در یک دور معیوب و کلیشه‌ای قرار گرفته‌ایم و اگر رفتار موثر نداشته باشیم این دور ادامه پیدا خواهد کرد، البته این امر در آموزش عالی هم دیده می‌شود.

اعلایی اظهار کرد: نظام آموزشی موجود ما را به تاکید بر معدل بالا مجبور می‌کند اما آیا تمام افراد دارای معدل بالا موفق و دارای رضایت هستند، جای خالی پرورش بویژه در حوزه ابتدایی احساس می‌شود؛ البته صرف پرورش اعتقادی مد نظر نیست و  پرورش شخصیتی و ‌مسئولیت پذیر بودن مطرح است.

وی بیان کرد: چه خوب است از معلمان موفق برای اصلاح نظام آموزشی کمک گرفته شود و ایده‌های آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار قزوین گفت: توجه به پیشکشوتان و فرهنگیان نام آور از اهمیت ویژه برخوردار است، ما بسترها و ظرفیت‌های خوبی داریم و‌ همین معلمان می‌توانند رجایی سازهای آینده باشند.

وی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای بازماندگان از تحصیل خوب بود و در ادامه هم باید پیگیری جدی صورت گیرد.

اعلایی گفت: در سفر رئیس جمهور هم تامین زیرساخت‌های آموزشی استان در نظر گرفته شده و باید هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری بلند مدت دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز