خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت خانه‌های تاریخی برای معرفی جایگاه قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۷۸۹

استاندار قزوین گفت: فضای موجود در خانه‌های تاریخی استان قزوین باید در یک زنجیره متصل به یکدیگر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان را به مردم معرفی کنند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی شب گذشته در مراسم بهره‌برداری از اولین "خانه ایرانی" قزوین در خانه تاریخی زعیم اظهار کرد: یکی از مزیت‌ها و حتی مزیت مطلق استان قزوین شأن و جایگاه فرهنگی این استان و اصالت و شرافت حاکم بر مردم استان است.

استاندار قزوین افزود: نمونه‌های فرهنگی و نمادهای تاریخی موجود در این استان نشانگر شرافت و اصالت مردم است و  به طور قطع خانه های تاریخی در این خطه بیانگر قدمت فرهنگ اصیل و عمق شرافت مردمان پیشین این سرزمین است.

وی عنوان کرد: اینکه این مزیت چه قدر در سطح استان قابل استفاده باشد و بتوان از آن بهره‌برداری کرد به همت، درایت و تدبیر مسئولان بستگی دارد و به طور قطع چیزی که باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد در وهله نخست شناخت و در وهله دوم شناساندن ظرفیت‌های تاریخی و میرات تاریخی و فرهنگی استان به مردم است که می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی در کنار دستاوردهای فرهنگی باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: در فضای پیش روی مدیریتی استان، توسعه گردشگری برای شناساندن فرهنگ غنی این خطه و ظرفیت اقتصادی گردشگری در دستورکار قرار دارد و امیدواریم منجر به اقدامات مناسب شود.

اعلایی با اشاره به اهمیت افتتاح این خانه تاریخی اظهار کرد: مشابه این خانه در سطح استان فرصت‌های دیگری هم وجود دارد که بخشی از آن‌ها در معرض استفاده قرار گرفته و بخش دیگری هم باید مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز