خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

استفاده از تیم‌های دانش بنیان برای حل مشکل فرونشست در قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۴۱۰

استاندار قزوین گفت: : لازم است برای مقابله با بلایای طبیعی و کاهش حوادث، نگاه سنتی را کنار گذاشته و از ظرفیت نخبگان بهره ببریم؛ همچنین لازم است برای حل مشکل آب و فرونشست از تیم‌های دانش بنیان استفاده شود و در همین راستا برای مدیریت آب در استان تیم ویژه‌ای تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که پیش از شهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: برای جبران بخش‌هایی از خسارات ناشی از حوادث طبیعی رراه اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ضرورت دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: تأسیس این بیمه از سال گذشته در مجلس تصویب شده اما تاکنون شاهد اقدامات قابل توجهی در این حوزه نبوده‌ایم؛ لازم است این صندوق در استان راه‌اندازی شده و اعتبارات مدیریت بحران در مسیر امداد رسانی درست و صحیح هزینه شود.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی صندوق بیمه همگانی بلایای طبیعی به بهتر شدن مسیر مدادرسانی کمک کرده و باعث می‌شود بخش زیاید از خسارات ناشی از بلایای طبیعی به مردم بازگردانده شود.  

اعلایی ادامه داد: در بلایای طبیعی مدیریت ریسک و تفکر سیستمی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه داشت.

نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد: دولت وظیفه امداد رسانی به حادثه دیدگان را به عهده دارد؛ اما متسافانه به دلیل یک چرخه معیوب مدیریت بحران در سطح کشور، دولت جبران خسارات را نیز بر عهده می‌گیرد.

اعلایی اظهار کرد: برای مقابله با حوادث لازم است پس از تعیین ضریب آسیب پذیری حوادث، آن‌ها را اولویت بندی کنیم، در استان قزوین نیز باتوجه به صنعتی بودن و وجود واحدهای تولیدی و نقاط حادثه خیز باید همیشه آمادگی کامل داشته باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز