خبرگزاری کار ایران

در روزهای اخیر؛

افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در یزد/بستری‌ها از مرز ۱۸۰ تن گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۴۲۹

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و دیدو بازدیدهای عید پس از ۱۵ روز، چرخه شیوع کرونا در یزد سرعت گرفته و بر مدار صعود بیش از ۱۸۰ بیمار را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، تعطیلی دو ساله سفرهای نوروزی و تجربه چندین پیک کرونایی در این مدت و هشدارهای مکرر کادر درمان برای پیشگیری از ابتلا باعث شد تا زمستان گذشته مردم توجه بیشتری داشته باشند و از سویی روند پرسرعت واکسیناسیون هم به کاهش چرخه ابتلا کمک کرد.

با این وجود اما متأسفانه در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی و وضعیت مطلوب شهرها موجی از مسافرت‌ها آغاز شد که عادی انگاری بیماری در سطح جامعه را نیز به دنبال داشت.

این موضوع اما هشدارهای مسئولان را به دنبال داشت و پیش‌بینی شدد طی روزهای آینده شاهد سیر صعودی میزان مبتلایان و مراجعین به بیمارستان باشیم؛ پیش‌بینی که تنها چهار روز پس از تعطیلات تحقق یافت و حداقل در شهر یزد تعداد بستری‌ها از مرز ۱۸۰ تن گذشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش آمار بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۱۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

مهریز، تفت، ابرکوه، خاتم و مروست در وضعیت قرمز

وی ادامه داد: متاسفانه از این تعداد، ۵۱ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه همه مراکز بهداشتی و درمانی استان باید آمادگی لازم جهت ارائه خدمت به بیماران را داشته باشند افزود: در شبانه روز گذشته نیز ۴۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

وی با اشاره به رنگ بندی جدید شهرستان ها عنوان کرد: شهرستان بهاباد در وضعیت نارنجی، شهرستان های مهریز، تفت، ابرکوه، خاتم و مروست در وضعیت قرمز و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اسلامی بر تکمیل چرخه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در تجمعات تاکید کرد و اظهار داشت: نظارت بر مراکز پر تجمع به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها مهم است و با حضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس باید نظارت‌ها بیشتر شود و بر قرنطینه شدن افراد مشکوک تاکید لازم صورت گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه کرونا، بیماری کشنده ای است، عنوان کرد: کرونا را باید جدی گرفت زیرا پیش بینی می‌شود در روزهای آینده با عود و برگشت مجدد بیماری مواجه شویم و در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه تزریق واکسن، دوری از تجمعات و استفاده مستمر و صحیح از ماسک است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از شرکت در دورهمی ها خودداری کرده و تهویه مناسب را در مکان‌های عمومی و خانوادگی رعایت کنند گفت: سویه امیکرون اغلب گروه سنی غالب ۲۰ تا ۴۰ سال را درگیر می‌کند و کودکان شدیداً در معرض خطر هستند.

به گزارش ایلنا، بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد در حالی به ۱۸۱ بیمار مشکوک به کرونا رسیده که تا پایان هفته گذشته این آمار کمتر از ۱۶۰ نفر بوده و با این روند احتمال شیوع پیک جدید دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز