خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان خبر داد؛

ورود 3 میلیون و 436 هزار گردشگر به استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۷۸۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: از تاریخ 26 اسفند 1400 تا 14 فروردین سال جاری 3 میلیون و 436 هزار و 853 نفر وارد استان هرمزگان شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سهراب بناوند اظهار کرد: بر همین اساس مجموع تردد خودرو به جزایر 586 هزار و 304 خودرو و مجموع تردد مسافر به جزایر 2  میلیون و 935 هزار و 88 نفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری استان باهدف خدمات رسانی بیشتر به مسافران و گردشگران نوروزی افزایش یافت، افزود: در همین زمان 381 بازدید نظارتی از اماکن تحت پوشش این اداره کل انجام شد که از این تعداد 43 فقره تشویق، 96 مورد تذکر و 19 اخطار صادر شد.

وی جمع اقامت در استان هرمزگان را به‌جز مناطق آزاد کیش و قشم 3 میلیون و 551 هزار و 214 نفر عنوان کرد و گفت: جمع اقامت در استان هرمزگان با مناطق آزاد کیش و قشم 7 میلیون 134 هزار و 963 نفر است.

بناوند در خصوص ستاد استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی ادامه داد: به همت شهرداری و مدیریت فرمانداری بندرعباس در تاریخ 27 اسفند ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی شهر بندرعباس افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اضافه کرد: ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی همه مراکز شهرستان‌های استان نیز برپا شد و خدمات موردنیاز گردشگران و مسافران مانند راهنمایی به محل‌های اسکان ایمن و معرفی جاذبه‌های گردشگری را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر بندرعباس عنوان کرد: همزمان با تحویل سال نو از اولین مسافرین و گردشگران ورودی به شهر بندرعباس با اهدا و گل و شیرینی و بسته‌های فرهنگی در فرودگاه، راه‌آهن و اسکله شهید حقانی بندرعباس استقبال شد.

بناوند در خصوص معرفی صنایع‌دستی استان به مسافران و گردشگران نوروزی تصریح کرد: در شهرستان‌های استان نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در قالب 100 غرفه از 27 اسفند تا 12 فروردین برپا شد و در کنار این نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی نیز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و پخت غذاهای محلی برپاشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به برگزاری نوروزگاه در استان اظهار کرد: رویداد نوروزگاه در بندرعباس و مراکز شهرستان‌ها هر شب از 27 اسفند 1401 تا 12 فروردین سال جاری باهدف معرفی آیین، رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین استراحتگاه‌های بین‌راهی عشایری (سیاه‌چادر) برای جذب بیشتر گردشگران و مسافران در شهرستان حاجی‌آباد راه‌اندازی شد.

بناوند آمار بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی را 2 میلیون و 96 هزار و 735 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد 257 هزار و 757 نفر از اماکن تاریخی، 739 هزار و 241 نفر از اماکن تفریحی، 434 هزار و 146 نفر از اماکن طبیعی، 85 هزار و 145 نفر از اماکن سلامت، 555 هزار و 751 نفر از اماکن مذهبی و 7 هزار و 932 نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز