خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

تامین ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی توسط بانک‌های خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۴۳۸

استاندار خراسان رضوی گفت: ۵۵ هزار میلیارد تومان از منابع استان را بانکها و ۶۰ هزار میلیارد تومان را بخش خصوص تامین خواهند کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در نشست شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود: برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی استان، به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است و قرارگاه اقتصادی استان محل تامین منابع تعیین شده که ۵۵ هزار میلیارد تومان بانکها و ۶۰ هزار میلیارد تومان را بخش خصوص تامین خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود با توجه به شعار سال، شهرکهای تخصصی مبتنی بر فناوریهای دانش بنیان مانند شهرک معدن و مسکن تشکیل شود، مسکن سازی با روشهای سنتی به مدت ۲ سال طول می کشد از این رو به فناوریهای دانش بنیان در این بخش نیازمندیم.

استاندار خراسان رضوی به ایجاد منطقه ویژه انرژی بادی و خورشیدی در جنوب استان اشاره کرد و گفت: ریزگردهای سرخس از مسائل و مشکلات جدی ماست و از طرفی نیازمند تشکیل مرکز فوریتهای زائر برای ارایه خدمات سفر بدون مشکل به زائران هستیم.

نظری افزود: مدیر اگر نتواند با خیال راحت تصمیم بگیرد از شان مدیریتی ساقط می شود از این رو اگر ظرفیت اختیارات معین شود کار مدیریت تقویت و سرعت  می گیرد.

احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: در خصوص آستان قدس و زیارت، دولت اگر مقوله و مسئله زیارت و عتبات عالیات را مسئله خودش بداند مشکلات حل می شود. و اگر دولت محترم این مسئله خودش نداند این مشکلات همواره پابرجا می ماند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: باتوجه به اینکه خود شما در مقام تولیت آستان قدس بوده اید از چند و چون کار آگاهی دارید، دولت باید همانگونه که بهداشت، تحصیل و مسائل این‌چنین‌ را یاری می‌کند توسعه زیارت هم وظیفه اصلی خود بداند.

تولیت آستان قدس گفت: اگر دولت در آستانه مقدس حضرت معصومه (س) ورود نمی کرد فضای زیارت این مکان مقدس هم به ۵ برابر حاصل نمی‌شد.

در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی علاوه بر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  و تولیت آستان قدس رضوی نیز حضور دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز