خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

تخصیص عوارض شهرداری‌ها در قزوین 144 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۹۹۲

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: تخصیص عوارض شهرداری‌ها در سال گذشته نسبت به مدت مشابه 144 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، عزیزالله عباس پور با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، به صورت مستقیم بیش از 9 هزار و 620 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان واریز شده است و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی که مردم عزیز ما در این مناطق مشاهده می‌کنند از محل این مشارکت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می‌کند و در همین راستا در سال گذشته بالغ بر 3 هزار و 62 میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه 162 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه بیست و هفت صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می‌یابد، این رقم در استان قزوین در سال 1400 بیش از 234 میلیارد ریال بوده است.

این مسئول همچنین از افزایش سهم ۳ درصدی شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده به ۴ درصد خبر داد و گفت: براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده سهم عوارض پرداختی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها به 4 درصد افزایش یافته است و تخصیص این بخش قابل توجه از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم می‌کند.

وی افزود: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفا جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی صحیح و به هنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و همچنین تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات در اقتصاد موجب همکاری و مشارکت بیشتر مودیان در پرداخت مالیات می‌گردد و برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است و باید این باور در شهروندان ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز