خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر یزد عنوان کرد:

معرفی هویت و فرهنگ یزد در نوروزگاه‌های شهر/رضایت مسافران نوروزی از سفر به یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۵۸۹

​عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه نوروزگاه‌ها یکسری برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ و اصالت یزد تدارک دیدند گفت: این برنامه‌های متنوع در ایام نوروز برای به نمایش گذاشتن هویت، فرهنگ و اصالت مردم یزد است.

به گزارش ایلنا از یزد، فخرالسادات خامسی هامانه اظهار داشت: نوروزگاه‌ها در کنار یک بسته بصری با نمادها و زیباسازی‌هایی که دارند یکسری برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ و اصالت یزد تدارک دیدند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که لازم بود در سطح شهر انجام شود صورت گرفته است گفت: فضاسازی، زیباسازی، گل کاری، المان‌ها و فضای سبز، همچنین برنامه‌های متناسب با این ایام که در دست اجرا است، سفره‌های هفت سین متفاوت و نوروزگاه‌ها از برنامه‌های بسیار خوب است.

خامسی افزود: اجرای مسابقات، برنامه‌هایی در خصوص میراث ناملموس یزد همچون مباحث گویش یزدی، قصه‌گویی، تئأتر خیابانی و سرود خیابانی تدارک دیده شده است، این برنامه‌ها هم برای گردشگری خارج از استان و هم شهروندان یزدی که در ایام نوروز از اماکن بازدید می‌کنند در قالب یکسری برنامه‌های فرهنگی؛ هویت و فرهنگ یزد را به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در مجموع پکیج خوبی برای سفرهای نوروزی امسال آماده شده است گفت: به نظر می‌رسد مسافران نوروزی از سفر به استان یزد راضی باشند تصریح کرد: مردم شهرهای مختلف، شهر یزد و فرهنگ یزد را دوست دارند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: مردم زیادی هستند که بناهای تاریخی، بافت تاریخی و ابنای تاریخی را دوست دارند همچنین دست دیگری از مردم به دلیل صنایع دستی استان یزد، خوراکی‌های یزد مثل شیرینی‌ها می‌آیند، مردم به این چیزها علاقه دارند و یکی از علت‌هایی است که به استان یزد سفر می‌کنند در واقع هم از اماکن بازدید می‌کنند و هم اقدام به تهیه صنایع دستی مثل سرامیک، ترمه، سفال و شیرینی یزدی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز