خبرگزاری کار ایران

بی‌احتیاطی در چادرهای مسافرتی؛

گاز پیک نیک در یزد ۴ مسافر را راهی بیمارستان کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۴۶۴

بی‌احتیاطی مسافران نوروزی در شهر یزد منجر به مسمومیت ناشی از گازگرفتگی چهار نفر در یک چادر مسافرتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، با تکمیل ظرفیت اقامتگاه های رسمی و بوم گردی ها در شهر میراث جهانی یزد بسیاری از هموطنان به استفاده از چادرهای مسافرتی برای اسکان موقت و استراحت شبانه روی آورده اند.

چادر مسافرتی گرچه به لحاظ هزینه و استفاده در نقاط مختلف جذابیت خاصی دارد اما دردسرهایی نیز به دنبال دارد که سفر را به کام برخی مسافران تلخ می‌کند.

نوسانات دمایی و غافلگیری کاهش دما که در چندسال اخیر در ایام نوروز رخ داده است باعث شده تا مسافرانی که از چادرمسافرتی استفاده می کنند برای تامین گرمایش چادر خود به استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب از جمله پیک نیک که منجر به مسمومیت ناشی از گازگرفتگی می‌شود روی آورند.

هنوز یک هفته از برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب در چادرهای مسافرتی که ‌پنج مسافر نوروزی در شهر یزد را دچار گازگرفتگی و مسمومیت براثرمنواکسیدکربن کرد نگذشته که دوباره این اتفاق چهار نفر را راهی بیمارستان کرد.

احمد دهقان؛ رئیس اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه هوای یزد در روزهای اخیر با کاهش دما روبرو بوده اظهار داشت: برخی از مسافران نوروزی که در چادرها اسکان دارند برای گرمایش خود از وسایل غیر استاندارد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این تجهیزات گرمایشی خطر زیادی می‌تواند به دنبال داشته باشد اظهار داشت: بامداد امروز در ساعت ۲ و ۱۱ دقیقه به اورژانس استان یزد گزارش حادثه گازگرفتگی اعلام شد.

رئیس اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه این حادثه در پارک غدیر واقع در بلوار پاکنژاد رخ داد عنوان کرد: متاسفانه در این حادثه چهار نفر دچار مسمومیت شدند و توسط آمبولانس اعزامی اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

دهقان با اشاره به اینکه تیم‌های امدادی به سرعت برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام و خدمات لازم را به این افراد ارائه کردند گفت: با توجه به دمای هوا احتمال افزایش مسمومیت با مونوکسیدکربن در میان مسافران نوروزی به ویژه افرادی که در چادر یا خودرو استراحت می‌کنند و از پیک‌نیک یا ذغال برای گرمایش خود استفاده می‌کنند افزایش پیدا می‌کند.

وی خواستار توجه مسافران نوروزی به این موضوع شد و گفت: استفاده از چنین وسایلی برای گرمایش خطرات بسیاری به دنبال دارد و باید مسافران نوروزی از چنین اقداماتی خودداری کنند، چرا که شدت برای آنها خطرآفرین است.

به گزارش ایلنا، دو سال محدودیت‌های کرونایی مانع از سفر بسیاری افراد شده بود اما پس از دو سال مسافرت‌ها حال و هوای خاصی دارند که نباید با بی‌احتیاطی به تلخی خاتمه یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز