خبرگزاری کار ایران

سه اثر میراث طبیعی کرمانشاه ثبت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۹۵۷

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت :  سه اثر ارزشمند طبیعی کرمانشاه در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،کیومرث اعظمی بااشاره به تشکیل نشست شورای ثبت آثار کشور، اظهار کرد: در این نشست سه پرونده از آثار طبیعی کرمانشاه مورد داوری و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: چشمه سراب قره بلاغ و چشمه سراب گرم هر دو در شهرستان سرپلذهاب و چشمه سراب مورت در شهرستان گیلانغرب سه اثر طبیعی کرمانشاه هستند که با تایید اعضای این شورا به ثبت ملی رسیدند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه بااشاره به ارزشمندی این سه اثر طبیعی، عنوان کرد: چشمه سراب قره بلاغ به علت اینکه تنها زیستگاه طبیعی گل نیلوفر آبی زرد (Nuphar lutea) در استان کرمانشاه است، اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: چشمه سراب گرم سرپل ذهاب هم به دلیل دبی بالای آب و تامین آب شرب سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، سومار، نفت شهر و بخش از گیلانغرب مورد توجه زیادی است.

اعظمی اضافه کرد: ثابت بودن نسبی دمای آب این چشمه در تمام فصول سال باعث شده که در فصل زمستان دمای آن از محیط اطراف گرم‌تر باشد که به این دلیل مردم محلی به آن چشمه گرم می‌گویند.

اعظمی خاطرنشان کرد: در چشمه سراب مورت نیز از آنجایی که یکی از دو زیستگاه طبیعی درختچه مورت در ایران است، از قرون قبل تاکنون مورد توجه بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز