خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۷۳

 مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان در آستانه نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، حسین حیدری با اشاره به آغاز اجرای این طرح از 15 اسفند، اظهار کرد: به دلیل در پیش بودن ایام نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان، طرح نظارت بر فرآورده‌های دامی به منظور صیانت از سلامت شهروندان و تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های دامی در قالب ۱۷ تیم سیار و ۱۵ تیم ثابت آغاز شده است.

حیدری تصریح کرد: در این طرح نظارتی تمام مراکزی که در حوزه تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، هتل‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها نقش دارند، مورد بازدید و بازرسی تیم‌های نظارتی دامپزشکی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به حساسیت‌های موجود در بازار شب عید و تاکید بر تشدید نظارت‌ها، عنوان کرد: در این راستا تیم‌های نظارتی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر کار بازرسی را انجام می‌دهند. همچنین این نظارت‌ها را نیز از طریق گشت‌های مشترک با اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر بازار فرآورده‌های دامی دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه دامی ۱۲ کشتارگاه دامی و در حوزه طیور هفت کشتارگاه فعالیت دارند و طبق آمار اعلام شده برای بازار شب عید کمبودی برای تأمین گوشت و مرغ مورد نیاز مردم نخواهیم داشت.

این مسئول سپس با بیان اینکه در شهر کرمانشاه و بعضی شهرستان‌ها کشتارهای غیرمجاز دام صورت می‌گیرد، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان از گوشت‌هایی که در کوچه و خیابان ذبح غیر قانونی می‌شوند، خرید نکنند.

 وی یادآور شد: حدود ۸۰۰ مورد عامل بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که تنها در زمان زنده بودن دام قابل تشخیص است و پس از ذبح دام از هیچ طریقی قابل تشخیص نبوده و ممکن است به دلیل بیماری که دام داشته، سلامت مصرف کنندگان  در معرض خطر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز