خبرگزاری کار ایران

‌درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد؛

زمین‌های زراعی و منابع طبیعی نباید تبدیل به سکونت‌گاه شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۶۹۱

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع‌طبیعی و امور آبخیزداری استان گلستان گفت: زمین های زراعی ومنابع طبیعی نباید تغییر کاربری داده و تبدیل به سکونت گاه شوند.

داود مقدسی در گفت و گو با ایلنای گلستان اظهار کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری و تفکیک در اراضی منابع طبیعی و کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

 وی افزود: یکی از راه های حفاظت از عرصه های ملی و جنگل ها زراعت چوب است  و مردم باید  شناخت کافی پیدا کنند که زراعت چوب صرفه زیادی دارد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز ملی زراعت چوب در سازمان جنگل ها بیان کرد:  سال گذشته که تعهد استان  ۱۱۰۰ هکتار زراعت چوب بوده در اراضی زراعی،  این طرح را انجام دادیم که البته  نیاز است  تا جهاد‌کشاورزی همکاری بیشتری در این باره انجام دهد.

مقدسی بیان ‌کرد: چهار نقطه در استان برای زراعت چوب شناسایی و قرارداد اجرای طرح زراعت چوب منعقد شده  که سه نقطه در شهرستان گنبد کاووس و یک نقطه در شهرستان آق قلا مجموعا در سطح ۱۸۵ هکتار پیش بینی شده است.

در سال جاری انجام زراعت چوب در سطح ۱۰۰۰ هکتار از  اراضی ملی و اراضی متعلق به بهره برداران بخش کشاورزی شده پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز