خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری:

افزایش سرانه تفرجگاهی قزوین در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۰۰۵

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: افزایش سرانه تفرجگاهی از طریق ایجاد و احداث فضاها و بسترهای تفریحی- رفاهی در برنامه‌های آتی سازمان لحاظ شده است اما با توجه به شرایط مالی شهرداری‌ها، برای تحقق آن نیازمند حذف هزینه‌های تعمیر، بازسازی و نگهداری از طریق همراهی شهروندان هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد صالح صالحی، با بیان این مطلب گفت: زیبایی کار و اهمیت موضوع اینجاست که شهروندان امکانات شهری را از آن خود بدانند و از آن مراقبت کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین ادامه داد: مساحت کل فضای سبز شهر قزوین با احتساب ۳۳۰ هکتار بوستان باراجین، رقمی افزون بر ۶۳۷ هزار و ۷۵۰ هکتار است و در مجموع سرانه فضای سبز در شهر قزوین با لحاظ این بوستان حدود 15 و  ۳۳صدم مترمربع است که در مقایسه با سرانه ملی عدد قابل قبولی است.

وی با اشاره به جمعیت افزون بر ۴۰۰ هزار نفری قزوین، تعداد بوستان‌های شهر را ۷۷ مورد با مساحت ۸۴ هزار و ۸۱۳ هکتار با سرانه تفرجگاهی دو و سه صدم متر مربع دانست و گفت: از این تعداد ۵۰ بوستان شهر مجهز به بازیگاه کودک و امکانات مربوطه هستند.

این مسئول افزود: نگهداری از بوستان‌های شهر به اندازه احداث و افتتاح آن‌ها اهمیت دارد، با این تفاوت که در این بخش مشارکت شهروندان ملموس و عینی خواهد بود.

صالحی یادآور شد: مجموع بودجه سال جاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز تا پایان بهمن ماه، ۷۰۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون  ریال برآورد شده است که از این میزان بیش از ۳۴۸ میلیارد و ۶۳۳میلیون ریال صرف امور جاری شده و حدود ۹۲ میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۳۱۹ هزار ریال به امور عمرانی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز