خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبرداد؛

بیش از 9 هزار هکتار از مساحت پارک ملی گلستان، سند خورد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۲۳۸

رئیس کل دادگستری گلستان از حدنگاری و صدور سند 9 هزار و 477 هکتار از مساحت نخستین پارک ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد:  با پیگیری دادستان گالیکش و تلاش شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان در محدوده خاندوشان، کندسکوه و تنگراه استان گلستان حدنگاری و سند آن به نام سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد.

آسیابی افزود: حدنگاری 11 هزار هکتار دیگر از این عرصه ها هم تمام شده است و تا آخر اسفند امسال ، سند تک برگی آن به نام سازمان محیط زیست صادر می شود.

 وی ادامه داد: با صدور این اسناد در مجموع 24 درصد از عرصه های پارک ملی سند دار می شود و کار حدنگاری  هفتاد و شش درصد عرصه های باقی مانده نیز سال اینده انجام می شود.

آسیابی گفت: با پیگیری دادگستری گلستان امسال سند تالاب های بین المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس هم  به مساحت 2 هزار هکتار به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور صادر شد.

پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست‌محیطی کره زمین به ثبت رسیده‌ است.

این پارک همچنین پانزدهمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی از سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

یک‌هشتم گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و بیش از ۵۰ درصد از گونه‌های پستانداران کشور در این پارک زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز