خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تبریز؛

وضیعت خانه استاد شهریار اسفناک است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۱۹

رئیس شورای شهر تبریز گفت: خانه موزه تاریخی استاد شهریار وضعیت فاجعه‌بار و اسفناکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،حجت الاسلام رسول برگی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اموال استاد شهریار در حال از بین رفتن است و وضعیت عمرانی خانه نیز چندان مناسب نیست و باید فکری جدی به حال آن کرد.

وی خواستار رسیدگی به این مجموعه‌ تاریخی شد و اظهار داشت: پیشنهاد می شود خانه مجاور این مجوعه تاریخی تملک شود تا بستر توسعه‌ خانه موزه استاد شهریار فراهم شود.

رئیس شورای شهر تبریز گفت: از ظرفیت خیرین فرهنگی نیز در این موضوع می توان به‌ صورت جدی استفاده و این خانه ارزشمند را به پاتوق فرهنگی شعرا تبدیل کرد.

حجت الاسلام برگی، ادامه داد: برخی از خانه‌های تاریخی تبریز در اختیار ادارات هستند که باید آزادسازی شوند و از ظرفیت‌های آنها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

 خانه استاد محمدحسین بهجت‌ تبریزی، متخلص به شهریار، شاعر معاصر ایرانی به موزه و یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

این خانه موزه مربوط به دوره پهلوی دوم بوده و در محله مقصودیه تبریز قرار دارد و در ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۲۷۲۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

منزل استاد شهریار با زیربنایی بیش از ۲۵۰ متر و حدود ۲۴۱ متر مربع مساحت در ۲ طبقه ساخته شده‌ است.

مدفن استاد در مقبرة‌الشعرای تبریز قرار دارد و پیکر بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب ایرانی در این بنای زیبا به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز