خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

کاهش میزان ذخیره سد زاینده رود به زیر ۱۲۰ میلیون مترمکعب/ ذخیره سد تنها ۱۰ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۲۳۰

استاندار اصفهان گفت: میزان ذخیره سد زاینده رود به زیر ۱۲۰ میلیون مترمکعب تقلیل یافته و این یعنی در حال حاضر ۱۰ درصد از حجم سد دارای آب است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید رضا مرتضوی با اشاره به وضعیت خشکی زاینده رود و شرایط فوق بحرانی منابع آب استان، بیان داشت: باید با تصمیم گیری‌های بسیار دقیق و کارشناسی و ملاحظات ژرف این شرایط را مدیریت کرد و از سطح ملی تا سطح استانی تلاش کرد تا تصمیمات کارشناسی و تمهیدات منطقی در حوزه آب در استان اصفهان گرفته و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تا روز یکشنبه مقدار بارندگی در سرشاخه های زاینده‌رود بالغ بر ۷۰۹ میلیمتر بوده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته میزان بارندگی تنها ۴۷۷ میلیمتر بوده است و اگر  بارندگی‌ها روند خوب خود را داشته باشد، بی گمان شرایط نسبی بهبودی حاصل می شود.

مدیریت ارشد استان اصفهان با اشاره به اینکه خروجی سد ۵۵ متر مکعب بر ثانیه و ورودی ۱۲/۳ مترمکعب بر ثانیه است، تصریح کرد: حجم سد زاینده رود که افزون بر یک میلیارد و پانصد میلیون مترمکعب است که به زیر ۱۲۰ میلیون مترمکعب تقلیل یافته و این یعنی در حال حاضر  ۱۰ درصد از حجم سد دارای آب است و شرایط خوب نیست.

مرتضوی ادامه داد: خط قرمز این فصل ۱۲۰ میلیون مترمکعب است و حسب درخواست کشاورزان و نظر کارشناسی کارگروه سازگاری با کم آبی استان و ضوابط جاری میزان آب خروجی سد مورد توافق قرار گرفت و مقدار اندکی آب برای شرق اصفهان که  بتواند ۲۰ تا ۳۰ درصد از زمین های قابل کشت، تحت پوشش قرار دهد، در بستر رودخانه جاری و از بیست و چهارم بهمن ماه نیز دریچه سد زاینده رود بسته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز