خبرگزاری کار ایران

مسکن مهر نیشابور از لحاظ ایمنی فاقد استانداردهای مناسب است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۸۷۹

مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیشابور گفت: ساختمان‌های مسکن مهر نیشابور از لحاظ ایمنی فاقد استانداردهای مناسب است و برخی از این مسکن‌ها فاقد پارکینگ برای استقرار خودروهای آتش‌نشانی در صورت بروز حادثه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمهدی حسینی در آستانه گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان آتش‌نشان در هجدهمین سالگرد حادثه انفجار قطار در ایستگاه خیام نیشابور افزود: تجهیزات داخل ساختمان باید برای حفاظت از ساکنان در صورت بروز حادثه کافی باشد و مدیران ساختمان در این‌خصوص باید توجه و نظارت داشته باشند و آتش‌نشانی به دلیل نداشتن ضابط قضایی امکان برخورد با تخلفات این حوزه ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش مرتفع‌سازی ساختمان‌های مسکونی در نیشابور سازمان آتش‌نشانی این شهرستان به طور جدی نیازمند نردبان هیدرولیک ۳۲ متری به ارزش ۳۵میلیارد تومان است تا در صورت بروز حادثه در طبقات بالا قادر به امدادرسانی باشد و در حال حاضر در صورت بروز حادثه امکان امدادرسانی از طبقه سوم به بالا وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه امسال حدود ۲۵میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات از طرف شهرداری در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: از این‌میزان تاکنون ۱۵میلیارد ریال اختصاص یافته و طی ۲سال اخیر یکدستگاه خودرو اطفاء حریق فوماتیک، یکدستگاه خودرو سنگین، یکدستگاه خودرو فرماندهی، اقلام حفاظت فردی شامل لباس و کلاه ایمنی و دستگاه تنفسی به ارزش ۵۰میلیارد ریال برای سازمان آتش‌نشانی نیشابور خریداری شد و در راستای اقتصاد مقاومتی چهار دستگاه خودرو آتش‌نشانی بازسازی و به چرخه خدمات بازگردانده شد.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت ایستگاه آتش‌نشانی در نیشابور فعال است و در حال حاضر از لحاظ استاندارد در این زمینه کمبود نداریم گفت: امسال یک هزار و ۲۸۰ مورد حادثه آتش‌سوزی و نجات به وقوع پیوسته که این تعداد سال قبل یک‌هزار و ۴۸۲مورد بوده و امسال هفت مورد فوتی بر اثر غرق‌شدگی اتفاق افتاده که بیشتر غریق‌ها نوجوان بودند.

وی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا طی یک سال بالغ بر ۵۱هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند ولی با شیوع کرونا این فرآیند کند شد و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی آموزش‌های پیشگیری برای شهروندان ارائه شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیشابور با گرامیداشت یاد و خاطره آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه انفجار قطار نیشابور گفت: طی حکم رهبر معظم انقلاب ۱۶ نفر از آتش‌نشانانی که جان خود را در حادثه پلاسکو از دست دادند شهید نامیده شدند اما هنوز آتش‌نشان‌هایی که در حادثه قطار نیشابور جان باختند شهید محسوب نمی‌شوند.

حسینی ادامه داد: در این‌راستا آخرین اقدام شهرداری نیشابور نامگذاری یکی از میادین نیشابور به نام شهدای آتش‌نشان بود و تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیشابور هم به نام هشت شهید آتش‌نشان نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز