خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بازگشت محدودیت های کرونایی به فارس گزارش می دهد:

ابتلای پیش از پیش مردم شیراز به امیکرون/فارس در آستانه قرمز شدن/ استاندار : کارمندان دور کاری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۰۱۷

کرونا قصد رفتن ندارد و هر روز با یک شکل جدید ظاهر می شود و این در حالی است که در روزهای گذشته شیوع سویه امیکرون و ابتلا بیش از 1400 نفر در 24 ساعت شرایط را برای همه دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز متاسفانه کرونا مهمان ناخوانده قصد رفتن و دست برداشتن از سر مردم را ندارد و این در حالی است که با کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از مردم رعایت اصول بهداشتی را به فراموشی سپرده یا نسبت به آن کم‌توجه شده‌اند.

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به فارس

وضعیت هشدار دهنده شیوع امیکرون باعث شد تا روز گذشته استاندار فارس در نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از اعمال و اجرا محدودیت های جدید از امروز دوشنبه 11 بهمن ماه خبر دهد.

محمدهادی ایمانیه در این رابطه افزود: مدارس در شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی به صورت غیر حضوری دامه دارد.

استاندار فارس با بیان این که خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل و یا هر اتاق با ظرفیت نفر فعال است، افزود: امتحانات مدارس و ادامه فعالیت دانشگاه‌ها هم در این شهرها تا اطلاع بعدی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

ایمانیه درباره ارائه خدمات حمل و نقل عمومی و صنوف مختلف به شهروندان گفت: از فردا دوشنبه یازدهم بهمن ارائه خدمات به مسافران بدون ماسک در ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری ممنوع است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کروناویروس در فارس گفت: شرط ادامه فعالیت اصناف هم تزریق دز سوم واکسن کرونا تا ۱۰ روز آینده است.

ایمانیه افزود: از امروز  -دوشنبه 11 بهمن ماه- در شهرهای نارنجی یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند به صورت دور کاری ارائه خدمت کنند.

غلبه سویه امیکرون بر مردم

در همین رابطه رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر گونه امیکرون به صورت کامل بر مردم غالب شده است گفت: در شرایط فعلی گونه دلتا در استان فارس به ایان رسیده و امیکرون جایگزین آن شده است و این در حالی است که امیکرون روند افزایش را به خود گرفته است.

عباس رضائیان زاده در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه طبق پیش بینی ها و برآوردهایی که انجام داده ایم تعداد گونه امیکرون در روزهای آینده افزایشی خواهد بود، افزود: ذکر این نکته ضروری است که تزریق واکسن به صورت 100 درصدی مانع ابتلا افراد به امیکرون نمی شود و این در حالیست که تزریق واکسن شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا را به صورت شفاف کاهش می دهد.پ

ابتلای پیش از پیش مردم شیراز به امیکرون/فارس در آستانه قرمز شدن/ استاندار : کارمندان  دور کاری کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تزریق واکسن به تنهایی نمی تواند از ابتلا افراد به کرونا پیشگیری کند، ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه ها، حضور پیدا نکردن در تجمعات و مراسم جشن ها و عزاداری از دلائل مهم ابتلا نشدن به بیماری کرونا است.

دور کاری بر اساس رنگ بندی شهرها اعمال می شود

رضائیان زاده در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت سیاست دور کاری کارمندان را به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی ابلاغ نکرده است، بیان کرد: در شرایط فعلی سیاست دولت مبنی بر اعمال دورکاری کارمندان نیست و این در حالیست که دور کاری بر اساس رنگ بندی کرونا در شهرها اعمال می شود.

وجود 4 شهر نارنجی در استان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها فعالیت کلاس دانشگاه ها و مدارس و به صورت مجازی از تصمیماتی است که در این حوزه اتخاذ شده است به وضعیت و رنگ بندی شهرهای استان فارس پرداخت و گفت: در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در استان فارس نداریم و شهرهای شیراز، زرقان، کوار و گراش در وضعیت نارنجی قرار دارند و تعدادی از شهر های استان هم در وضعیت زرد و آبی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به روند موجود احتمال افزایش امیکرون در استان بسیار زیاد است افزود: از دو روز گذشته تا دیروز ظهر حدود 2926 نفر به امیکرون و مبتلا شده و این در حالی است که تعداد مبتلایان در سه روز گذشته نسبت به دو روز گذشته تعداد 1459 مورد مبتلا به کرونا در استان داشته ایم.

امیکرون هم کشنده است

رضائیان زاده با اشاره به اینکه کشنده نبودن سویه امیکرون به هیچ وجه واقعیت ندارد گفت: ذکر این نکته ضروری است که شدت سویه امیکرون کمی از سویه دلتا ضعیف تر است اما ذکر این نکته ضروری است که سویه امیکرون نسبت به دلتا می تواند تعداد بسیار بیشتری را مبتلا کند و این در حالی  است که درگیر کردن تعداد زیادتر امیکرون باعث می شود تا تعداد مرگ و میر افزایش یابد.

وی از آماده بودن تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی و پشتیبان از دو هفته گذشته در حال آماده باش قرار گرفته اند.

لزوم افزایش محدودیت ها و قرنطینه

قادری نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا مسئولان قرنطینه ها را افزایش دهند گفت: تا زمانی که این موج را پشت سر بگذاریم مسئولان باید قرنطینه و تمهیدات ویژه ای برای کنترل و پیشگیری از سویه امیکرون در نظر بگیرند.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر روند انشتار و گسترش سویه امیکرون بسیار زیاد است افزود: این مهم سبب می شود تا افراد زیادی مبتلا شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت و کنترل بهداشتی مردم و زدن ماسک بسیار کاهش یافته است ادامه داد: در این شرایط نیاز است تا از تجمعات و ..... جلوگیری شود تا در آینده شاهد کنترل این بیماری باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز