خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت در انتقاد از کارکنان شهرداری :

پرسنل شهرداری درگیر حواشی نشوند و به کار خود ادامه دهند/ هزینه‌های عمرانی شهرداری در 6 سال اخیر به ندرت به 40 درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۴۵۸

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت گفت: رؤسا و مدیران شهرداری باید پروژه‌های خود برای سال ۱۴۰۱ در مقیاس ۲ هزار میلیارد تومان در نظر بگیرند.

به گزارش ایلنا از رشت، بیست و یکمین جلسه کمیسیون بودجه با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر برنامه ریزی مدیران شهرداری بر اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: وقتی تفریغ بودجه را از سال ۹۴ بررسی کردیم هزینه های عمرانی شهرداری به ندرت ۴۰ درصد بود؛ در حالی که طبق قانون حداقل ۴۰ درصد بودجه باید برای پروژه های عمرانی مصرف شود. کمیسیون بودجه در راستای منافع شهر و برای اجرای پروژه‌های عمرانی اقدام به افزایش نرخ ارزش منطقه ای نمود که این عمل در کنار استفاده از ردیف‌های ملی، اخذ وام و دریافت مطالبات پشتیبان مدیران شهرداری در هزینه پروژه ها خواهد بود.
 
سید شمس شفیعی با اشاره به لزوم اجرای پروژه های ملموس در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری یک هزار میلیارد و دویست میلیون تومان است و برای سال ۱۴۰۱ تصمیم بر بودجه‌ریزی حدود ۲ هزار میلیارد تومانی است. روسا و مدیران شهرداری باید پروژه‌های خود برای سال ۱۴۰۱ در مقیاس ۲ هزار میلیارد تومان در نظر بگیرند. رینگ ۹۰ متری، پروژه سرگل به سعدی و خیابان شهید کوچکی از جمله اولویت‌های پروژه عمرانی است که شهرداری در سال آینده با جدیت باید آن را دنبال کند.
 
وی به سهم پایین شهر رشت از ردیف های ملی اشاره کرد و ادامه داد: در سالیان گذشته شهر رشت به نسبت شهرهای دیگر سهم کمتری از ردیف های ملی را توانست در اختیار بگیرد و فقط در دوران مرحوم قهرمانی با استفاده از این ردیف‌های ملی پروژه‌های عمرانی ملموس در شهر اجرا شد. باید با استفاده از این تجربه موفق و با رایزنی با نمایندگان مجلس و نمایندگانی که عضو کمیسیون تلفیق هستند سهم بیشتری از ردیف‌های ملی برای شهر رشت کسب کنیم.
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر ماهیت خدمات رسانی شهرداری به شهروندان شهر تصریح کرد: برخی از نهاد‌ها و دستگاه‌ها در حالی تعرفه‌های خود را افزایش می‌دهند که خدماتی را به شهر نمی‌دهند؛ ولی وقتی در نرخ‌های تعرفه شهرداری افزایشی رخ می‌دهد در نهایت این درآمد باید در این شهر و برای همین شهروندان هزینه شود.

 علیرضا تاج شهرستانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دوری کارکنان شهرداری از حواشی و انتقاد از آنان افزود: کارکنان شهرداری نباید درگیر حواشی که بین شورای شهر و شهردار به وجود می‌آید شوند و طبق روال عادی به امورات شهر باید بپردازند. شورای شهر بر طبق وظیفه نظارتی که دارد مدیران را زیر نظر دارد و در این مورد سوالاتی در خصوص برخی از عملکردهای شهردار به وجود آمد که در جلسه ای با حضور شهردار این سئوالات مطرح شد. این اتفاق به منزله تغییر شهردار نیست. حتی اگر شهردار هم تغییر کند کارکنان به مانند یک سیستم به شکل منظم کار خود را انجام دهند و ذهن خود را درگیر این موضوعات نکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز