خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا مطرح شد/ قسمت دوم

باید نیاز و دغدغه‌های جوانان را متناسب با مکتب سلیمانی روشن کنیم+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۷۷۳

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امروز باید مکتب سلیمانی را به‌عنوان تابلوی روشن جلوی جوانان بگذاریم؛ جوانان ما خوب هستند و وقتی نیاز و دغدغه‌هایشان را در این نقشه راه برایشان روشن کنیم آن را می‌پذیرند.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو خبری ایلنا در پاسخ به این پرسش که چه کار کنیم تا برای هویت بخشی از سردار سلیمانی الگو بگیریم و آن را به نسل جدید منتقل کنیم تا به خودباوری برسند، گفت: بهترین راه حل این است که جامعه خود را شناخته و درد  و رنج و غصه‌های جامعه خود را بدانیم و خود را برای برطرف کردن آن‌ها مسئول بدانیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: جامعه و جغرافیای ایران عزیز متعلق به خود ما است و بهترین کار شناختن درد است، در بخشی از فعالیت‌های خود نتوانسته‌ایم آنطور که باید عمل کنیم و حقیقت با شعار زدگی در هم آمیخته شده است، در این صورت نمی‌توانیم حقیقت را برای جوان تفهیم کنیم و حقایق را خوب نگفته‌ایم.

وی عنوان کرد: در روز تشییع سردار خبرنگاری سوال کرد که دیدید همه برای این مراسم آمدند؛ در پاسخ به سوال او گفتم، قاسم سلیمانی نقشه‌ای بود که ملت ایران تعلق  خاطر خود را در آن می‌دیدند باید این نقشه را برای نسل جوان خلق کنیم.

این مسئول نظامی ادامه داد: قاسم سلیمانی نقشه عزت و اقتدار، باور و ایستادگی و صداقت و شفافیت ایران است و هر کدام از افرادی که در آن روز اشک می‌ریخت یکی از این ویژگی‌ها را در او می‌دید، در روز تشییع سردار جوانی با ظاهر کاملا امروزی با گریه از پیش من عبور کرد، وقتی از او سوال کردم گفت، غرور مرا زدند.

برای هویت سازی ابتدا باید نیاز‌ها شناسایی شود

وی بیان کرد: تا کنون در مسیر کشور در بعضی جاها موفق بوده‌ایم، به جوانان گفتیم باید به خود باوری رسیده و با تکیه بر دانشِ خود، مشکلاتمان را حل کنیم و در این عرصه موفق بوده‌ایم و امروز بیش از هفت هزار دانشمند هسته‌ای با میانگین سنی 27 سال داریم و در نانو نیز موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ایم؛ درواقع راه رسیدن به اقتدار در دنیا این است که سلطان علم باشیم و وقتی این نیازها زنده باشد جوان هویت دینی و ملی خود را احیا می‌کند.

رفیعی آتانی اظهار کرد: خیلی از افرادی که احساس می‌کنیم بحران هویت دارند و کاملا با ظاهر امروزی هستند به ما مراجعه می‌کردند که چه کنیم ما را به سوریه ببرید؛ برای هویت سازی باید همه دست به دست هم دهیم و نیاز کشور را بشناسیم و برای رفع آن‌ها بر جوانان تکیه کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که امروز فضای مجازی جزء لاینفک زندگی است و چطور از این ظرفیت برای معرفی مکتب سردار استفاده کنیم، گفت: لازم است مخاطبان را در فضای مجازی رصد کنیم و براساس ذائقه آن‌ها تولید محتوا کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: قتی قرار است قاسم سلیمانی را برای مردم عادی معرفی کنیم نباید سراغ اغراق برویم، این شهید فردی دست یافتنی است و  همین جوان مودب، ورزشکار کرمانی را نباید آنقدر بالا برد که دستمان به او نرسد، درواقع باید واقعیت‌های زندگی و سلوک حاج قاسم گفته شود و این ویژگی‌ها است که برای مردم قابل درک و فهم است و نباید او را فردی ماورایی و غیرقابل دست یافتن بدانیم.

وی ادامه داد: می‌توان برای معرفی و هویت سازی خاطراتی را از دوران فرماندهی در دوران دفاع مقدس، قرارگاه قدس در جنوب شرق و نیروی قدس بازگو کنیم چرا که این موارد است که برای جامعه قابل باور است.

رفیعی آتانی گفت: سردار سلیمانی در درخواست یکی از فرماندهان برای گفتن یک نصیحت برای او یادداشت کرده که، برادر عزیز من نیروهای تو در شجاعت یکسان نیستند آنکه شجاع نیست او را سرزنش نکن؛ این نکته بزرگی است که باید به آن توجه داشت.

وی تاکید کرد: ما با افراد متفاوتی کار می‌کنیم نباید همه را یک جور در ذهن خود ببینیم و اینطور فکر کنیم که اگر اینجور نیست دیگر برادر و  دوست ما نیست، هر فرد توانایی‌های متفاوتی دارد و باید به همه سلایق احترام گذاشت، با انتشار این سلوک‌ها در فضای مجازی افراد و مخاطبان این فضا به سردار سلیمانی علاقمند می‌شوند.

 

حجم ویدیو: ۹۱.۲۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۱۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز