خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین عنوان کرد:

تبدیل کانال‌های آبیاری قزوین به طرح‌های گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۰۳۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در استان قزوین حدود هزار و 200 کیلومتر کانال آبیاری وجود دارد که می‌توان از آن به‌عنوان طرح گردشگری بهره برد و به زودی مرحله مطالعاتی آن آغاز خواهد شد و در اجرای آن از شهرداری قزوین نیز کمک گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی با اشاره جایگاه گردشگری آبی گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آبی از حلقه‌های مفقوده صنعت گردشگری است که برای جبران آن طی سال‌های اخیر دستورتی از سمت وزارت نیرو به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری آبی وجود دارد و برای استفاده از آن‌ها بخشی از این قابلیت‌ها شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: سازه‌های آبی تاریخی، دریاچه‌ها، قنات‌ها، چشمه‌ها، غارهای آهکی، چشمه‌های آب گرم، سدهایی از جمله سد زیاران و نهب برای اجرای طرح گرشگری آبی در استان از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

این مسئول ادامه داد: مجوز طرح‌های گردشگری نهب و زیاران دریافت شده و برای اجرای سریعتر آن‌ها از بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در طرح‌های گردشگری آبی امکان فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی و شنا در کنار ایجاد مجموعه‌های گردشگری و فروشگاهی در نظر گرفته شده است.

ملکی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: باتوجه به ظرفیت استان از بخش خصوصی دعوت می‌شود از سازه‌های آبی برای سرمایه‌گذاری بازدید کنند؛ چرا که رشد گردشگری در این بخش در اشتغال و توسعه استان تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز