خبرگزاری کار ایران

کلیات طرح عبور از بحران آب تربت‌حیدریه به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۵۰۹

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: کارشناسان حوزه آب شهرستان تربت‌حیدریه موظف هستند ظرف مدت ۱ ماه و نیم آینده، طرح‌های خود را در حوزه حفاظت و استفاده بهینه از منابع آبی این خطه را، به استان ارایه کنند.

به گزارش خبرنگارایلنا، محمد علایی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب تربت‌حیدریه اظهارکرد: اتخاذ تصمیم در حوزه آب منوط به انجام کار مطالعاتی توسط کارشناسان مربوطه است. بررسی میزان مصرف موجود، حاکی از مصرف آب زیاد در این شهرستان است که باید هم از سوی شهروندان، هم از سوی کارخانجات و هم شهرداری بیشتر رعایت شود.

علایی اظهار کرد: شایسته نیست در شرایطی که با مشکل آب شرب مواجه هستیم، شهرداری فضای سبز خود را با آب شرب آبیاری کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی در پیوند با شیوه مصرف در واحدهای صنعتی نیز گفت: واحدهای صنعتی نباید فاضلاب خود را با یک بار مصرف دور بریزند، بلکه باید چندین بار استفاه شود. فاضلاب علاوه بر آنکه مایه هدر رفت آب است، رهاسازی آن تبدیل به مواد آلاینده منابع آبی می‌شود و لذا باید آب چند بار تصفیه و به چرخه مصرف باز گردد.

وی در ادامه با طرح ورودی تربت‌حیدریه و تبدیل شصت دره به بوستان نیز گفت: اجرای آن با کمک شهرداری و پیگیری‌های فرمانداری با جدیت دنبال می‌شود. 

معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه نیز گفت: اداره امور منابع آب منطقه تربت‌حیدریه با هدف حفظ منابع آب و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، طرح رودپارک در ورودی شهر از محل میدان جهاد تهیه کرده‌است.

حسین شرافتی‌راد افزود: این طرح در راستای وظایف قانونی اداره آب منطقه تربت‌حیدریه شامل حفاظت، ایمن‌سازی، بهره‌برداری عمومی، ساخت هرگونه سازه تقاطعی یا موازی با رودخانه، ‌روزآوری، ساماندهی بستر، مراقبت از حریم کمی و کیفی و ساحل‌سازی رودخانه‌هاست.

وی طول اجرای این طرح را یک کیلومتر و از حد فاصل پل ملکی تا پل نهضت ذکر کرد و ادامه داد: اجرای طرح رودپارک علاوه بر ایجاد یک منطقه تفریحی و گردشگری، عبور ایمن سیلاب‌های رودخانه شصت دره با استفاده از روش ساماندهی مطبق را تثبیت می‌کند.

فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه شصت دره می‌تواند به کانون آبی این خطه و جذب گردشگر تبدیل شود، اظهار کرد: اتفاقا بخش خصوصی نیز برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز