خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:

افزایش سهیمه دارویی استان مرکزی از 1.5 درصد به 2 درصد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۵۷۷

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با مکاتبه با سازمان غذا و داروی کشور، سهمیه دارویی استان مرکزی از 1.5 درصد به 2 درصد افزایش یافت. با وجود راه‌اندازی سامانه تیتک، تمامی داروهای سهمیه‌ای استان به شکل روزانه مورد رصد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علیمرادیان افزود: تاکنون نگرانی خاصی در خصوص کمبود دارو در استان مرکزی وجود نداشته و با توجه به میزان سرانه مصرف استانی داروها به عدالت در تمامی داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های واصله و به منظور بررسی موجودی داروهای سهمیه‌ای، خاص و شیمی درمانی، تیمی متشکل از کارشناسان و پرسنل این معاونت، تمامی داروخانه‌های سطح اراک و استان را روزانه رصد می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: طبق مکاتباتی که با پزشکان فعال در استان صورت گرفته از آنان خواسته شده به منظور حمایت از تولید داخل به منظور ادامه روند درمان بیماران و با توجه به کمبود برخی از داروهای برند خارجی، تا حد امکان از داروهای مشابه ایرانی استفاده کنند.

علیمرادیان تصریح کرد: مردم استان مرکزی برای رفع مشکل و کمبود احتمالی داروی مورد نیاز خود می‌توانند از ساعت 8 الی 15 با شماره رایگان 190 و در صورتی که قادر به تماس با سامانه 190 نشوند، می‌توانند از ساعت 16 الی 20 با شماره 09188939395 تماس بگیرند و از داروخانه‌های دارای سهمیه مطلع شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز