خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد ؛

رونمایی از دامدار کارت در هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۲۵۶

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای تسهیل در ارائه خدمات و رفع نیاز دامداران کشور و همچنین با هدف برطرف شدن مشکلات و تامین نهاده مورد نیاز دامداران، دامدار کارت روز چهارشنبه هفته جاری رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جواد ساداتی‌نژاد که به صورت ویدیوکنفرانسی در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی حضور داشت، افزود: دامدار کارت از هفته جاری با سقف 500 ، 200 و 100 میلیون ریال و با سود 11 درصد در اختیار دامداران مناطق روستایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نهاده‌های دامی به طور 100 درصدی تنها به واحدهای پرورش دام صنعتی و طیور تخصیص داده می‌شود و بخش دام روستایی و عشایری این اقلام را به عنوان کمک نهاده دریافت می کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت‌گذاری خارج شده است. همچنین به دلیل انباشت دام پرواری در استان مرکزی و در راستای رفع این مشکل، سازمان پشتیبانی امور دام باید طبق توافق خرید تضمینی را انجام دهد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به صورت روزانه ارتباط دارند باید رصد و پایش قیمت اقلام در این حوزه به صورت روزانه باید در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به آغاز توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در کشور، تصریح کرد: باید به سرعت زیرساخت‌های بازارگاه، توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی در استان مرکزی نیز فراهم شده و همانند توزیع هوشمند نیاز است که بازرسی و نظارت بر محصولات کشاروزی و غذایی با شاخص‌های هوشمند انجام شود.

وی با یادآوری شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک، بیان داشت: تالاب میقان زیستگاه بین‌المللی پرندگان مهاجر است که در سال جاری از جمله کانون‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کشور تلقی شده و باید تمام پروتکل‌ها برای مهار این ویروس و جلوگیری از گسترش سرایت آن با دقت و حساسیت لحاظ شود.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: استان مرکزی برای نظارت و کنترل محصولات کشاورزی با کمبود نیرو و خودرو در سازمان جهاد کشاورزی مواجه شده و بر این اساس  نیاز است استانداری مرکزی برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی از امکانات هر دستگاه یک خودرو را به صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار دهد.

ساداتی‌نژاد ابراز داشت: بر اساس توافق‌ انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز